Measuring Brand Equity

Thesis title: Measuring Brand Equity
Author: Hofmannová, Daniela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Machek, Martin
Thesis language: English
Abstract:
Brand and brand equity are terms that have been hunting academics as well as practitioners for decades. Since there exist a large number of approaches proposed, the key goal of this master thesis is going to be a comparison of introduced approaches. Since majority of such approaches represent theoretical ways of brand equity calculation, the overall nature of this master thesis is going to be rather theoretical as well. There are three major parts. The first part, offers highly theoretical background and classification of all significant approaches dealing with brand equity measurement. Afterwards is introduced a chapter concerning practical models incorporating multiple approaches and critical evaluation. Consequently, the entire master thesis is concluded with a final comparison of all approach with highlighting key similarities and differences between them. This is going to be built through the method of comparison, which is the key method used within the master thesis.
Keywords: MillwardBrown; brand equity; brand; Aaker model; BrandZ
Thesis title: Measuring Brand Equity
Author: Hofmannová, Daniela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Machek, Martin
Thesis language: English
Abstract:
Značka a hodnota značky představují pojmy, kterými se akademici a praktici zabývají již po desetiletí. Jelikož existuje nespočet přístupů, hlavním cílem této diplomové práce je jejich porovnání. Protože většina těchto přístupů je čistě teoretická, tedy i celkové pojetí této práce je taktéž zejména teoretické. Jsou zde představeny tři hlavní části. První část zahrnuje teoretický základ a klasifikaci všech hlavních přístupů zabývajících se měřením hodnoty značky. Poté je představena kapitola zabývající se praktickými modely, které spojují více přístupů a jejich kritické hodnocení. Hlavním závěrem této práce je celkové porovnání všech zmíněných přístupů a zvýraznění jejich hlavních podobností a rozdílů. Klíčovou metodou této diplomové práce je metoda komparace.
Keywords: hodnota značky; značka; MillwardBrown; BrandZ

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 11. 2012
Date of submission: 17. 5. 2013
Date of defense: 13. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/40216/podrobnosti

Files for download

    Last update: