Analysis and implementation of the most appropriate tools for sending electronic direct mail

Thesis title: Analýza a implementace nejvhodnějšího nástroje na rozesílání internetového direct mailu
Author: Nagy, Jiří
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pavlíčková, Jarmila
Opponents: Svatoš, Oleg
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku přímého oslovování zákazníků pomocí přímého marketingu, konkrétně pomocí direct mailu -- přímé pošty. Primárním cílem této práce je naleznout nejvhodnější řešení pro rozesílání cílených elektronických obchodních sdělení pro menší společnost - agenturu zabývající se mediální a komunikační činností zaměřenou na cílovou skupinu vysokoškolských studentů. V teoretické části této práce jsou nejprve definovány základních pojmy s touto problematikou spojené. V druhé části se práce zabývá definicí požadavků zmiňované společnosti. Praktická část práce je zaměřena na analýzu všech dnes dostupných řešení, výběr nejvhodnějšího řešení pro společnost dle definovaných požadavků a následnou implementaci vybraného řešení.
Keywords: Elektronická přímá pošta; Přímý marketing; Newsletter; E-mail
Thesis title: Analysis and implementation of the most appropriate tools for sending electronic direct mail
Author: Nagy, Jiří
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pavlíčková, Jarmila
Opponents: Svatoš, Oleg
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis is focused on the direct addressing customers with direct marketing, specifically using direct mail. The primary objective of this work is to find the best solution in sending targeted electronic commercial messages for smaller companies - agencies dealing with media and communication activities focused on the target group of university students. In the theoretical part of this work are defined the basic concepts associated with this issue. The second part is focu sed on the definition of the requirements mentioned company. The practical part is focused on the analysis of today available solutions, choosing the best solution for the company in accordance with defined requirements and the last part is focused on implementation of the selected solution.
Keywords: E-mail; Newsletter; Electronic direct mail; Direct marketing

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 10. 2012
Date of submission: 15. 5. 2013
Date of defense: 26. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/40423/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
    Last update: