Preparation and realisation of a project: cultural music festival

Thesis title: Příprava a realizace projektu: kulturní hudební festival
Author: Kubelka, Miloš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Špaček, Miroslav
Opponents: Tyslová, Irena
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce nese název "Příprava a realizace projektu: kulturní hudební festival". Cílem této práce je přiblížit čtenáři problematiku hudební scény na úrovni kulturních festivalů a sestavit pro čtenáře obsáhlý návod jak postupovat při organizaci a managementu podobné akce. Bakalářská práce představuje a probírá jednotlivé fáze projektu od počáteční podnikatelské vize a základního rozpočtu, přes marketing a personální řízení až po vyhodnocení podnikatelského záměru. Bude užito vybraných metod a poznatků z marketingu a managementu jako je SWOT analýza, tvorba marketingového mixu 4P či sestavení rizikové matice. Praktickou částí práce je vyhodnocení modelového příkladu hudebního festivalu na základě předem zmíněných kritérií a subjektivní návrhy a doporučení autora. Pro praktickou část byl vybrán festival Bradlec fest, jehož pořadatelem je Miloš Kubelka, autor této bakalářské práce.
Keywords: Riziková matice; Marketingový mix; Metoda SMART; Analýza prostředí; Bradlec fest; Hudební festival
Thesis title: Preparation and realisation of a project: cultural music festival
Author: Kubelka, Miloš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Špaček, Miroslav
Opponents: Tyslová, Irena
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's thesis is called "Preparation and realisation of a project: cultural music festival". The aim of this work is to analyse the issue of cultural music festivals and to compile extensive manual of how to organize and manage similar projects. This paper presents and defines different parts of the project such as initial business vision, budget, marketing, human resource management and evaluation of the business project. For evaluation of the business plan this paper uses SWOT analysis, marketing mix 4P and risk matrix. Further, in practical part this paper thoroughly analyses the case of Bradlec fest cultural music festival. Miloš Kubelka, author of this thesis, is the chief organizer of Bradlec fest.
Keywords: Marketing mix; Risk matrix; SMART method; Music festival; Bradlec fest; Business environment analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 11. 2012
Date of submission: 21. 5. 2013
Date of defense: 11. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/40450/podrobnosti

Files for download

    Last update: