Analysis of purchase behavior of consumers at the contact lenses market

Thesis title: Analýza nákupního chování spotřebitele na trhu kontaktních čoček
Author: Doksanská, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Čížková, Martina
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na nákupní chování spotřebitelů na trhu kontaktních čoček. Práci tvoří dvě hlavní části a to část teoretická a praktická. První část práce je věnována obecným teoretickým poznatkům z oblasti nákupního chování spotřebitelů, zejména pak jeho vývoji a fázím kupního rozhodovacího procesu. Dále se taktéž zaměřuje na marketingový výzkum a jeho jednotlivé fáze. Praktická část pak nejprve mapuje trh kontaktních čoček pomocí základních údajů a jeho specifik. Poté jsou zde popsána zjištěná sekundární data z již proběhlých výzkumů a dále primární výzkum, ve kterém je použito dotazníkové šetření mezi nositeli kontaktních čoček a hloubkové rozhovory s odborníky na kontaktní čočky. Jakýmsi souhrnem poznatků jsou praktická doporučení určená divizi Vision Care společnosti Johnson & Johnson s.r.o.
Keywords: Výzkum nákupního chování; Kontaktní čočky; Spotřebitel; Kupní rozhodovací proces; Nákupní chování
Thesis title: Analysis of purchase behavior of consumers at the contact lenses market
Author: Doksanská, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Čížková, Martina
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is focused on the purchase behaviour of the consumers at the contact lenses market. The work consists of two main parts: a theoretical and practical. The first part deals with general theoretical knowledge of the purchasig behaviour of consumers, especially with it's evolution and phases of the purchase decision process. Furthermore it also focuses on marketing research and it's various phases. The practical part is charting the contact lenses market by using the basic data and it's specifics. Then there are the secondary data describing the findings of the researches that have been already held and further primary research where I used the questionnaire survey among the contact lenses wearers and in-depth interviews with contact lenses experts. A kind of summary of findings are practical recommendations to the Vision Care division of Johnson & Johnson Ltd.
Keywords: Research of purchase behaviour; Contact lenses; Consumer; Purchase decision process; Purchase behaviour

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 2. 2013
Date of submission: 30. 5. 2013
Date of defense: 11. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41246/podrobnosti

Files for download

    Last update: