Analysis of possibilities of promoting small business on the Internet

Thesis title: Analýza možností propagace malé firmy na internetu
Author: Beránek, Jakub
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Žamberský, Martin
Opponents: Soukup, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá možnostmi propagace malé firmy na internetu a analyzuje výsledky různých kanálů, přes které je reklama realizována. Firmě byly vytvořeny internetové stránky, kterými se odlišuje od konkurence a přímo na webových stránkách je možnost masáž si objednat. Reklama je realizována za pomoci následujících kanálů: PPC reklama, bannery, SEO, Facebook, slevové poukazy,... Přestože se jedná o specifický produkt (masáže se specializací na lymfatické masáže) a konkrétní realizaci reklamních kampaní, práce by mohla sloužit jako univerzální příručka pro malé projekty, jak se na internetu prosadit. Práce provede čtenáře skrze výše zmíněné možnosti propagace na internetu, jejich následného vyhodnocení úspěšnosti za pomoci příslušných nástrojů. Poté budou zobrazeny výsledky konkrétní služby pro jednotlivé reklamní kanály.
Keywords: konkurence; marketing; PPC; nakupování; internet; analýza; reklama
Thesis title: Analysis of possibilities of promoting small business on the Internet
Author: Beránek, Jakub
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Žamberský, Martin
Opponents: Soukup, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the possibilities of promoting small business on the Internet and analyses the results of the different channels used to realize the advertising. Websites were created to a company. These internet pages are different from the competition on the website, for example you can book a massage. Advertising is realised using the following channels: PPC advertising, banners, SEO, Facebook, discount vouchers,... Although this is a specific product (massage, specializing in lymphatic massage) and a specific realization of advertising campaigns, work could be used as a universal guide for small projects on the Internet. Work learns readers about the above-mentioned possibilities of promotion on the Internet, their evaluation of the success with the help of the instruments. At the end, results are shown for each particular advertising channel.
Keywords: analysis; marketing; advertising; PPC; shopping; internet; competition

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 2. 2013
Date of submission: 15. 5. 2013
Date of defense: 25. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41338/podrobnosti

Files for download

    Last update: