The proposal to improve marketing strategy for gluten-free food in a retail chain Globus

Thesis title: Návrh na vylepšení marketingové strategie pro bezlepkové potraviny v retailingovém řetězci Globus
Author: Aust, Martin
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce "Návrh na vylepšení marketingové strategie pro bezlepkové potraviny v retailingovém řetězci Globus" se zabývá situací na českém bezlepkovém trhu. Cílem této práce je zjistit zájem českých spotřebitelů o sortiment bezlepkových potravin nabízený v maloobchodních řetězcích působících na trhu České republiky. Dále je tato práce zaměřena na zmapování potřeb celiaků a nastíněn trend dalšího vývoje. První kapitola přibližuje teorii marketingu a vysvětluje marketingové nástroje. Druhá kapitola se zabývá rozborem marketingové strategie. Třetí kapitola se věnuje společnosti Globus, její historii a formátům prodeje. Čtvrtá kapitola pak analyzuje problematiku celiakie a bezlepkovou dietu. Závěrečná část je věnována shrnutí výsledků dotazníkového šetření a stávající marketingové kampaně společnosti Globus s cílem přinést návrhy na vylepšení.
Keywords: retail; marketingová strategie; marketing; Globus; celiakie; bezlepkové potraviny
Thesis title: The proposal to improve marketing strategy for gluten-free food in a retail chain Globus
Author: Aust, Martin
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis "The proposal to improve marketing strategy for gluten-free food in a retail chain Globus" deals with the situation in the Czech gluten-free market. The aim of this work is to determine the interest of Czech consumers in the assortment of gluten-free foods sold in retail chains operating in the Czech market. Furthermore, this work focuses on identifying the needs of celiac patients and outlines the future development trend. The first chapter introduces the theory of marketing and explains marketing tools. The second chapter deals with the analysis of marketing strategies. The third chapter deals with Globus company, its history and formats of sales. The fourth chapter analyzes the issue of celiac disease and gluten-free diet. The final section is devoted to a summary of the survey results and existing marketing campaign of Globus company to provide suggestions for improvement.
Keywords: retail; marketing strategy; marketing; Globus; celiac disease; gluten-free foods

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Manažer obchodu
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 2. 2013
Date of submission: 17. 5. 2013
Date of defense: 18. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41425/podrobnosti

Files for download

    Last update: