Marketing orientation of the non-profit organization Elpida

Thesis title: Marketingová orientácia neziskovej organizácie Elpida
Author: Žideková, Denisa
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca sa zameriava na zhodnotenie a následné vylepšenie marketingu v neziskovej organizácií Elpida. V teoretickej časti sa zaoberáme charakteristikou neziskových organizácií, ich financovaním a marketingom. Samostatnú kapitolu tvorí postavenie seniorov v spoločnosti, ich demografický vývoj a životný štýl. V praktickej časti sa konkrétne venujeme danej neziskovej organizácii, jej vzniku, histórii, financovaniu a marketingovým aktivitám. Súčasťou praktickej časti je marketingový výskum a jeho vyhodnotenie. Prostredníctvom rozsiahlej databázy MML-TGI od spoločnosti Median sme prácu doplnili o vybrané data. V závere práce sme navrhli osobné odporúčania na zlepšenie marketingu danej organizácie s dôrazom na jej propagáciu medzi širokou verejnosťou.
Keywords: seniori; marketing; MML-TGI data; marketingový výskum; nezisková organizácia
Thesis title: Marketingová orientace neziskové organizace Elpida
Author: Žideková, Denisa
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na zhodnocení a následné vylepšení marketingu v neziskové organizaci Elpida. V teoretické části se zabýváme charakteristikou neziskových organizací, jejich financováním a marketingem. Samostatnou kapitolu tvoří postavení seniorů ve společnosti, jejich demografický vývoj a životní styl. V praktické části se konkrétně věnujeme dané neziskové organizaci, jejímu vzniku, historii, financování a marketingovým aktivitám. Součástí praktické části je i marketingový výzkum a jeho vyhodnocení. Prostřednictvím rozsáhlé databáze MML-TGI od společnosti Median jsme práci doplnili o vybraná data. V závěru práce jsme navrhli osobní doporučení ke zlepšení marketingu dané organizace s důrazem na její propagaci mezi širokou veřejnost.
Keywords: MML-TGI data; marketingový výzkum; senioři; nezisková organizace; marketing
Thesis title: Marketing orientation of the non-profit organization Elpida
Author: Žideková, Denisa
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of this thesis is to evaluate and to improve marketing of non-profit organization Elpida. The theoretical part analyses the features of non-profit organizations, their funding and marketing. The last chapter analyses seniors' demographics, lifestyle and their social position The practical part is focused on this concrete non-profit organization, its establishment-formation, history, funding and marketing activities. This part also deals with marketing research and its evaluation. To gather the needed data, I used the MML-TGI extensive database provided by Median company. In the final part of my thesis I suggest my personal recommendations for improving Elpida's marketing with an emphasis on public promotion
Keywords: marketing; seniors; non-profit organization; MML-TGI data; marketing research

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 5. 2012
Date of submission: 7. 5. 2013
Date of defense: 13. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41767/podrobnosti

Files for download

    Last update: