Expansion strategy to foreign market for M&M Reality

Thesis title: Strategie expanze společnosti M&M Reality na zahraniční trhy
Author: Hořáková, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na vytvoření základního materiálu, který by měl sloužit společnosti M&M Reality k rozhodování o vstupu na další zahraniční trh. Práce se zabývá vývojem trhu s nemovitostmi ve střední a východní Evropě, s užším zaměřením na Českou republiku, Slovensko, Maďarsko, Polsko a Rumunsko. V rámci ČR a Slovenska sleduji podmínky, jaké existovaly v průběhu vstupu společnosti na trh a odraz tržních podmínek na výkonnost firmy. V rámci popisu společnosti se zaměřuji na jejich celkový systém řízení a komunikační politiku a jeho odlišení od ostatních realitních společností. Předposlední část shrnuje makroekonomické podmínky a spotřební chování na trhu s realitami na trzích Polska, Maďarska a Rumunska. Závěrečná část kompletuje dosažené znalosti a nastiňuje nejvhodnější variantu vstupu na zahraniční trh.
Keywords: Trh s realitami; Střední a východní Evropa; Expanze
Thesis title: Expansion strategy to foreign market for M&M Reality
Author: Hořáková, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis engages in the survey of market conditions on foreign markets to produce general material for decision making process of M&M Reality to expand to another country. The thesis deals with development of real estate market in Central and Eastern Europe with the closer look at Czech Republic, Slovakia, Hungary, Poland and Romania. I look at the conditions under which the company entered the Czech and Slovak real estate market and their influence on the results of the company. Within the description of the company I mainly focus on the unique form of management and marketing communication strategy and its differentiation from other competitors. Semifinal part summarizes the macroeconomic conditions and customer behavior on the real estate market in Poland, Hungary and Romania. Final part completes the acquired knowledge and suggests the strategy how to and if to enter another foreign market.
Keywords: Real estate market; Expansion; Central and Eastern Europe

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 11. 2008
Date of submission: 19. 12. 2008
Date of defense: 27. 1. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16403/podrobnosti

Files for download

    Last update: