Communication of Clean & Clear brand

Thesis title: komunikace značky Clean & Clear
Author: Nováková, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Hinnerová, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je představit komunikační kampaň značky Clean & Clear specializující se na kosmetiku pro mladé dívky, detailně ji popsat, následně vyhodnotit a nastínit návrhy na možná budoucí zlepšení. Tato práce popisuje použité marketingové nástroje a jejich provedení, analyzuje míru splnění komunikačních cílů vytyčených před začátkem kampaně a porovnává skutečný a žádoucí stav, čímž identifikuje odchylky. Tato bakalářská práce by měla potvrdit vhodnost zvoleného komunikačního mixu dané značky v tržním prostředí anti-akné kosmetiky pro mladou pleť s ohledem na rozpočtová omezení a specifika cílové skupiny. Praktickým přínosem práce je jednak posouzení vhodnosti použitých marketingových nástrojů a následné navrhnutí dalších možných aktivit doporučených k realizaci, dále pak provedení marketingového výzkumu metodou dotazníkového šetření prováděného na vzorku cílové skupiny.
Keywords: kampaň; POP; Johnson & Johnson; guerilla marketing; analýza; komunikace; podpora prodeje; POS; vyhodnocení; direct marketing; PR; Marketingová komunikace; reklama
Thesis title: Communication of Clean & Clear brand
Author: Nováková, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Hinnerová, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of this thesis is to describe a communication campaign of Clean & Clear brand. A brand owned by Johnson & Johnson company specializing in cosmetics for teenage girls. Campaign is described into details, evaluated in terms of effectiveness of its communication tools by achieving marketing goals over a specified period of time. This thesis should confirm the suitability and effectivity of the communication mix applied for Clean & Clear brand in a specific enviroment of anti-acne category considering limited budget and target audience specifications. Practical contribution of this thesis is passing judgment on suitability of selected communication tools and also recommendations of new and proper activities which would be possible to bring to life. For this thesis was also executed a quantitative market research completing information from other sources.
Keywords: guerilla marketing; analysis; Johnson & Johnson; direct marketing; sales promotion; communication; PR; advertisement; marketing communication; viral; buzz

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 1. 2009
Date of submission: 1. 5. 2009
Date of defense: 20. 5. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18315/podrobnosti

Files for download

    Last update: