Analysis of Business to Business marketing of Procter&Gamble in Czech Republic

Thesis title: Analýza Business to Business marketingu spoločnosti Procter&Gamble Česká Republika, s r.o
Author: Murcková, Stanislava
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Durajka, Ján
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca sa zaoberá business-to-business marketingom spoločnosti Procter&Gamble v Českej Republike s dôrazom na súčasné zmeny v nákupnom chovaní spotrebiteľov. To je ovplyvnené silnými a častými promočnými aktivitami na maloobchodnom trhu, čo pôsobí na lojalitu zákazníkov, ako aj vnímanú úroveň diferenciácie jednotlivých maloobchodných reťazcov. V diplomovej práci je skúmaná úroveň diferenciácie, akú spoločnosť Procter&Gamble poskytuje vybraným maloobchodným reťazcom v porovnaní s konkurenciou. Diferenciácia je skúmaná v rámci sortimentnej politiky a taktiež letákových aktivít.
Keywords: diferenciácia; Procter&Gamble; Business to Business Marketing
Thesis title: Analýza Business to Business marketingu společnosti Procter&Gamble Česká Republika, s r.o
Author: Murcková, Stanislava
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Durajka, Ján
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce se věnuje business-to-business marketingu společnosti Procter&Gamble v České Republice s důrazem na současné změny v nákupním chování spotřebitelů. To je ovlivněno silnými a častými promočními aktivitami na maloobchodním trhu, co působí na loajalitu zákazníků a také na vnímanou úroveň diferenciace jednotlivých maloobchodních řetězců. V diplomové práci je zkoumána úroveň diferenciace, jakou společnost Procter&Gamble poskytuje vybraným maloobchodním řetězcům v porovnaní s konkurencí. Diferenciace je zkoumána v rámci sortimentní politiky a také letákových aktivit.
Keywords: diferenciácia; business to business marketing; Procter&Gamble
Thesis title: Analysis of Business to Business marketing of Procter&Gamble in Czech Republic
Author: Murcková, Stanislava
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Durajka, Ján
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This Master thesis is focused on business-to-business marketing of Procter&Gamble in Czech Republic with attention to current changes in shopping behavior of consumers. This is influenced by strong and common promotional activities in current retail environment, which further changes loyalty of consumers and perceived level of differentiation of individual retailers. Thesis is evaluating the level of differentiation that Procter&Gamble is providing to its retail customers when compared to the biggest competition. Differentiation evaluation is mainly focused on assortment within chosen retailers and leaflet promotions.
Keywords: Differentiation; Procter&Gamble; Business to Business Marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 2. 2009
Date of submission: 30. 8. 2010
Date of defense: 8. 9. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18881/podrobnosti

Files for download

    Last update: