Valuation of the Mediaprint & Kapa Pressegrosso, s. r. o. company

Thesis title: Ocenění společnosti Mediaprint & Kapa Pressegrosso, s. r. o
Author: Šulc, Pavel
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kislingerová, Eva
Opponents: Scholleová, Hana
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem práce je ocenění společnosti Mediaprint & Kapa Pressegrosso, s. r. o. zaloţené na metodě diskontovaného volného peněţního toku pro majitele. Práce obsahuje popis mikro a makro ekonomického okolí firmy, finanční analýzu firmy, finanční plán a popis finančního modelu, který byl k jeho tvorbě pouţit, a vlastní ocenění firmy. Hlavní přínos práce spatřuji v detailní analýze technologického okolí firmy, a to konkrétně trhu distribuce tisku a trhu tištěných médií vůbec. V práci uvádím argumenty, proč lze v blízké době na tomto trhu očekávat technologickou revoluci, která zcela změní zaţité obchodní mechanismy a která pro firmu přináší nemalá rizika, ale také nové příleţitosti. Finanční výhled i vlastní ocenění na něm zaloţené byly proto z důvodu nejistoty ohledně budoucího vývoje firmy zpracovány variantně.
Keywords: digitální tisk; distribuce tisku; ocenění společnosti; tiskový trh
Thesis title: Valuation of the Mediaprint & Kapa Pressegrosso, s. r. o. company
Author: Šulc, Pavel
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kislingerová, Eva
Opponents: Scholleová, Hana
Thesis language: Česky
Abstract:
The suject of the thesis is the valuation of the Mediaprint & Kapa Pressegrosso, s. r. o. based on the method of discounted free cash flow to the equity. The thesis includes analysis of the compeny's micro and macro-economical environment, financial analysis, financial plan and a description of the financial model that was used for its creation and for valuation itself. In detailed analysis of company's technologial surroundings, namely press distribution market and print media market in general, I see the main contribution of the work. I offer arguments here, why in a near future is the market looking for a technological revolution, which will completely change the groovy business mechanisms in the market of press distribution and press media at all and which brings considerable risks for the firm, but also new opportunities to it. Financial plan as well as the valuation based on it were due to the uncertainty about the company's next development calculated in variants.
Keywords: digital press; press distribution; press market; valuation

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: The Department of Business Economics

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 8. 2010
Date of submission: 4. 5. 2011
Date of defense: 27. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27194/podrobnosti

Files for download

    Last update: