Analysis of Unity3D Asset Store. Launch of a product, tactics to maximize sales
Thesis title: | Analysis of Unity3D Asset Store. Launch of a product, tactics to maximize sales |
---|---|
Author: | Korchun, Denis |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Bruckner, Tomáš |
Opponents: | Šebesta, Michal |
Thesis language: | English |
Abstract: | This thesis focuses on several topics. The first one is a description of Unity3D and its official marketplace - Asset Store, including reasons why the market is attractive for publishers. The second one aims at customers - their motivation for visiting the store and performing purchases. Also, it contains a brief analysis of Asset Store products value for customers based on game developer experience with using several products on a project. The third topic covers development of our own product over time, containing information on wide range of activities like competitors monitoring and analysis, as well as important decisions on further development taken. A path from a poorly performing product to the one of the most popular in a category is described. The last topic is focused on searching for additional ways to maximize publisher income from Asset Store. The aim of this work is to provide practical information on topics described above from two different, yet closely related point of views of both customer and publisher. |
Keywords: | Asset Store; Unity Editor Extension; Customer; Game development; Unity3D |
Thesis title: | Analýza Unity3D Asset Store. Uvedení produktu, taktiky pro maximalizaci tržeb |
---|---|
Author: | Korchun, Denis |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Bruckner, Tomáš |
Opponents: | Šebesta, Michal |
Thesis language: | English |
Abstract: | Tato práce se zaměřuje na několik témat. Prvním je popis Unity3D a jeho oficiálního obchodu - Asset Store, včetně důvodů, proč je zajímavý pro prodávající. Druhé se zaměřuje na zákazníky - jejích motivaci k návštěvě obchodu a nakupování jednotlivých produktů. Obsahuje také krátkou analýzu hodnoty produktů z Asset Store pro zákazníky na základě zkušenosti vývojáře s použitím několika produktů v rámci projektu. Třetí téma pokrývá vývoj vlastního produktu v průběhu času, obsahující informace o široké škále aktivit, například o monitorování a analýze konkurentů, stejně jako o důležitých rozhodnutích o dalším rozvoji. Cesta od špatně se prodávajícího produktu do jednoho z nejpopulárnějších ve své kategorii je popsána v této práci. Poslední téma se zaměřuje na hledání jiných způsobů maximalizace příjmu prodávajícího z Asset Store. Cílem této práce je poskytnout čtenářovi praktickou informaci na témata popsána výše ze dvou různých, nicméně úzce souvisejících mezi sebou úhlů pohledů - z hlediska zákazníka i z hlediska prodávajícího. |
Keywords: | Unity3D; Asset Store; Unity Editor Extension; Zákazník; Vývoj her |
Information about study
Study programme: | Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Informatics and Statistics |
Department: | Department of Information Technologies |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 1. 11. 2016 |
---|---|
Date of submission: | 20. 4. 2017 |
Date of defense: | 1. 6. 2017 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/59860/podrobnosti |