Moderating role of brand attachment in brand crisis - case of Volkswagen brand crisis

Thesis title: Moderating role of brand attachment in brand crisis - case of Volkswagen brand crisis
Author: Nasanovich, Anastasiia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Zlatić, Marija
Thesis language: English
Abstract:
Abstract Crisis managers believe in the value of a favourable, pre-crisis reputation. The prior reputation can protect an organization during the crisis. This thesis focuses on consumers perception and attitude when finding out that they were unwillingly participating in Volkswagen Dieselgate. The research also investigates whether the brand attachment is a moderator of consumer purchase intention when a company has received widespread negative media exposure. To gain the deep understanding of customers perception of the Volkswagen brand after Dieselgate, in-depth interview research method was used. The interview was held with 26 participants from European countries. Finally, discussions, recommendations, and limitations of findings are presented.
Keywords: brand; brand attachment; brand crisis; Volkswagen; Volkswagen emissions scandal; Dieselgate
Thesis title: Moderating role of brand attachment in brand crisis - case of Volkswagen brand crisis
Author: Nasanovich, Anastasiia
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Zlatić, Marija
Thesis language: English
Abstract:
Abstrakt Krizoví manažeři věří v hodnotu dobré předkrizové reputace. Předchozí pověst může chránit organizaci během krize. Tato diplomová práce se zaměřuje na vnímání a postoj spotřebitelů při zjištění, že se nechtěně účastnili skandálu Volkswagen Dieselgate. Výzkum také zkoumá, zda je náklonost ke značce faktorem při nákupu spotřebitelů ve chvíli, kdy společnost zasáhla rozsáhlá negativní mediální publicita. Pro hlubší pochopení vnímání zákazníků značky Volkswagen po skandálu Dieselgate byla použita metoda hloubkového výzkumu. Na závěr jsou prezentovány diskuse, doporučení a omezení zjištění.
Keywords: značka; vztah ke značce; krize značky; Dieselgate; Volkswagen ; Emisní skandál automobilky Volkswagen

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 5. 2016
Date of submission: 28. 4. 2017
Date of defense: 1. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57575/podrobnosti

Files for download

    Last update: