Moderating role of brand attachment in brand crisis - case of Volkswagen brand crisis
Thesis title: | Moderating role of brand attachment in brand crisis - case of Volkswagen brand crisis |
---|---|
Author: | Nasanovich, Anastasiia |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Král, Petr |
Opponents: | Zlatić, Marija |
Thesis language: | English |
Abstract: | Abstract
Crisis managers believe in the value of a favourable, pre-crisis reputation. The prior reputation can protect an organization during the crisis. This thesis focuses on consumers perception and attitude when finding out that they were unwillingly participating in Volkswagen Dieselgate. The research also investigates whether the brand attachment is a moderator of consumer purchase intention when a company has received widespread negative media exposure. To gain the deep understanding of customers perception of the Volkswagen brand after Dieselgate, in-depth interview research method was used. The interview was held with 26 participants from European countries. Finally, discussions, recommendations, and limitations of findings are presented. |
Keywords: | brand; brand attachment; brand crisis; Volkswagen; Volkswagen emissions scandal; Dieselgate |
Thesis title: | Moderating role of brand attachment in brand crisis - case of Volkswagen brand crisis |
---|---|
Author: | Nasanovich, Anastasiia |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Král, Petr |
Opponents: | Zlatić, Marija |
Thesis language: | English |
Abstract: | Abstrakt
Krizoví manažeři věří v hodnotu dobré předkrizové reputace. Předchozí pověst může chránit organizaci během krize. Tato diplomová práce se zaměřuje na vnímání a postoj spotřebitelů při zjištění, že se nechtěně účastnili skandálu Volkswagen Dieselgate. Výzkum také zkoumá, zda je náklonost ke značce faktorem při nákupu spotřebitelů ve chvíli, kdy společnost zasáhla rozsáhlá negativní mediální publicita. Pro hlubší pochopení vnímání zákazníků značky Volkswagen po skandálu Dieselgate byla použita metoda hloubkového výzkumu. Na závěr jsou prezentovány diskuse, doporučení a omezení zjištění. |
Keywords: | značka; vztah ke značce; krize značky; Dieselgate; Volkswagen ; Emisní skandál automobilky Volkswagen |
Information about study
Study programme: | Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business - Central European Business Realities |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of International Relations |
Department: | Department of International Business |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 4. 5. 2016 |
---|---|
Date of submission: | 28. 4. 2017 |
Date of defense: | 1. 6. 2017 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/57575/podrobnosti |