Employer Branding as an instrument of personal activities in AIMTEC a. s

Thesis title: Employer branding jako nástroj personální činnosti ve firmě AIMTEC a.s
Author: Amlerová, Johana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Němečková, Iveta
Opponents: Vokálek, Roman
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá aktuálním trendem personálního marketingu zvaným Employer branding. V práci jsou identifikovány a vyhodnoceny nástroje pro interní a externí budování značky zaměstnavatele. Poznatky z teoretické části práce jsou následně aplikovány do praxe. Praktická část zahrnuje analýzu činností spojených s Employer brandingem ve firmě AIMTEC a. s. a dotazníkové šetření, na základě kterého je vyhodnocena úspěšnost budování značky zaměstnavatele v této firmě. Kromě toho je dotazník zaměřen na preference studentů při výběru zaměstnavatele, z čehož jsou pak vyvozeny nejlepší způsoby, kterými je vhodné značku budovat. Cílem práce je na základě výstupů z dotazníků zhodnotit strategii firmy AIMTEC, kterou v rámci Employer brandingu uplatňuje, a představit návrhy k posílení Employer brandu této společnosti.
Keywords: Employer branding; Budování značky zaměstnavatele; Personální marketing
Thesis title: Employer Branding as an instrument of personal activities in AIMTEC a. s
Author: Amlerová, Johana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Němečková, Iveta
Opponents: Vokálek, Roman
Thesis language: Česky
Abstract:
The Bacheler Thesis is focused on a modern trend in personal marketing called Employer Branding. The ambition of the thesis is to identify and evaluate tools that companies use to build and strengthen their internal and external Employer brand. Knowledge gained in the theoretical part is implemented into practical research. Practical part analyses strategy of Employer branding in AIMTEC a. s. and includes research in form of questionnaire which leads to evaluation of success of Employer Branding activities of this company. The research also includes preferences of students in choice of their future employer. This helps to understand the students motivation for their decisions in searching an employer who presents the best option for them. The objective of the thesis is to sum up the strategy of AIMTEC in Employer branding, qualify the success of it and present new concept to strengthen the Employer brand of this company.
Keywords: Employer Branding; Human resources marketing; personal activities

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 4. 2016
Date of submission: 31. 3. 2017
Date of defense: 24. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57254/podrobnosti

Files for download

    Last update: