Evaluation of neuromarketing and its applicability in practice

Thesis title: Zhodnotenie neuromarketingu a jeho využiteľnosť v praxi
Author: Kuchtová, Alexandra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sigmund, Tomáš
Opponents: Čermák, Radim
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom tejto práce je zhodnotenie neuromarketingu a jeho praktickej využiteľnosti z rôznych pohľadov. V práci je zahrnutá definícia neuromarketingu a jeho vymedzenie z pohľadu príbuzných odvetví, ktoré s ním úzko súvisia. V krátkosti je popísaná história neuromarketingu a dôležité míľniky v jeho vývoji. Ďalej sa práca zaoberá teoretickými oblasťami, ktoré ovplyvňujú rozhodovací proces zákazníka a sú dôležitou súčasťou výskumov. V ďalšej časti práca predstavuje metódy, ktoré neuromarketing využíva a následne popisuje jeho potenciálne prínosy. Z praktického hľadiska sa zaoberá príkladmi použitia neuromarketingu vo firmách a rozoberá trendy, ktorými sa uberá. Práca tiež popisuje základné etické problémy, ktoré so sebou tento vedecký odbor prináša a na záver sa venuje celkovému zhodnoteniu neuromarketingu.
Keywords: pozornosť; ochrana súkromia; eye-tracking; emócie; vedomé a nevedomé rozhodovanie; funkčná magnetická rezonancia; psychologické aspekty; zmyslové vnímanie; neuromarketing
Thesis title: Zhodnocení neuromarketingu a jeho využitelnosti v praxi
Author: Kuchtová, Alexandra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sigmund, Tomáš
Opponents: Čermák, Radim
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem této práce je zhodnocení neuromarketingu a jeho praktické využitelnosti z různých pohledů. V práci je zahrnuta definice neuromarketingu a jeho vymezení z pohledu příbuzných odvětví, které s ním úzce souvisí. V krátkosti je popsána historie neuromarketingu a důležité milníky v jeho vývoji. Dále se práce zabývá teoretickými oblastmi, které ovlivňují rozhodovací proces zákazníka a jsou důležitou součástí výzkumů. V další části práce představuje metody, které neuromarketing využívá a následně popisuje jeho potenciální přínosy. Z praktického hlediska se zabývá příklady použití neuromarketingu ve firmách a rozebírá trendy, kterými se ubírá. Práce také popisuje základní etické problémy, které s sebou tento vědecký obor přináší a na závěr se věnuje celkovému zhodnocení neuromarketingu.
Keywords: funkční magnetická rezonance; vědomé a nevědomé rozhodování; neuromarketing
Thesis title: Evaluation of neuromarketing and its applicability in practice
Author: Kuchtová, Alexandra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sigmund, Tomáš
Opponents: Čermák, Radim
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The main point of the bachelor thesis is to evaluate neuromarketing and its practical applicability from different perspectives. The thesis includes the definition of neuromarketing and also its definition from the closely related sections viewpoints. The history and important milestones of neuromarketing are also briefly described. Furthermore, the thesis deals with theoretical areas that influence customer decision making, which is an important part of researches. In the next part, the work presents methods, used by neuromarketing and then it describes its potential benefits. From a practical point of view, the thesis looks at the most interesting examples of neuromarketing studies and explores the trends. Finally the thesis also describes the basic ethical issues that this scientific department brings and ultimately deals with the overall assessment of neuromarketing.
Keywords: neuromarketing; functional magnetic resonance; attention

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 10. 2016
Date of submission: 1. 5. 2017
Date of defense: 15. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58994/podrobnosti

Files for download

    Last update: