Marketing strategy analysis of coffee brand Jacobs
Thesis title: | Analýza marketingové strategie značky Jacobs |
---|---|
Author: | Dinh Huyen, Trang |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Postler, Milan |
Opponents: | Menčík, Lukáš |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Diplomová práce se zabývá marketingovou strategií značky Jacobs, která patří mezi globální značky firmy Jacobs Douwe Egberts. Cílem práce je analýza marketingové strategie a na základně vlastního dotazníkového šetření navrhnout aktivity na zlepšení
té stávající. V teoretické části jsou shrnuty stěžejní teoretické poznatky o marketingu obecně, značce a její roli v marketingu je věnována jedna subkapitola. Tyto teoretické poznatky dále poslouží jako podklad v praktické části. Praktická část se zprvu zabývá analýzou trhu kávy v ČR, poté se zaměřuje na značku Jacobs samotnou. V této části
se zabývá se jednotlivými politikami, konkurencí společnosti, vnější a vnitřní analýzou
a také SWOT analýzou. Součástí praktické části je také dotazníkové šetření, na základě předcházejících analýz a dotazníkového šetření jsou v závěrečné části práce vypracovány návrhy na vylepšení marketingové strategie. |
Keywords: | Značka Jacobs; Káva; Marketing; Marketingová strategie |
Thesis title: | Marketing strategy analysis of coffee brand Jacobs |
---|---|
Author: | Dinh Huyen, Trang |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Postler, Milan |
Opponents: | Menčík, Lukáš |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The Master thesis deals with marketing strategy analysis of coffee brand Jacobs, which
is one of global brands of Jacobs Douwe Egberts company. The goal of this diploma thesis is the analysis of marketing strategy and on the basis of questionnaire survey there are suggested activities to improve current marketing strategies. In the theoretical part there are summarized main theoretical findings about marketing generally, one subchapter
is dedicated only to brand and its impact on marketing, which provide insight into the issue. The practical part focuses on the coffee market of Czech Republic, on the company itself, it also deals with individual policies of the company, with rival companies, inner and outer analysis, and least but not last SWOT analysis. Questionnaire survey is also the part of practical part and the final part contains on basis of that survey suggestions for improvement of marketing strategy. |
Keywords: | Coffee; Marketing strategy; Brand Jacobs; Marketing |
Information about study
Study programme: | Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of International Relations |
Department: | Department of Retailing and Commercial Communications |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 7. 9. 2016 |
---|---|
Date of submission: | 5. 5. 2017 |
Date of defense: | 31. 5. 2017 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/58329/podrobnosti |