Brand Management of Regional Brands

Thesis title: Brand management regionálních značek
Author: Štočková, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Hesková, Marie
Opponents: Hajdíková, Taťána
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je představit a zhodnotit regionální značení vyskytující se v České re-publice, jiných zemí Evropské unie a EU jako celku. Na základě zjištěných informací jsou poté strategie jednotlivých značkových programů v ČR zhodnoceny a předloženy možnosti k jejich zlepšení. Základními metodami kvalitativního výzkumu použitými v praktické části práce jsou analýza sekundárních dat a výzkum v terénu. Za použití zjištěných skutečností je navrhnut projekt vlastního regionálního produktu, který by splňoval požadovaná kritéria vybraného území. Ve formě případové studie, která je zpracována jako manuál, jsou navrhnuty jeho komunikační aktivity a také zvolen nejvhodnější značkový program včetně vysvětlení procesu certifikace.
Keywords: brand management; značka; regionální; certifikát; cikorka
Thesis title: Brand Management of Regional Brands
Author: Štočková, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Hesková, Marie
Opponents: Hajdíková, Taťána
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the thesis is to introduce and evaluate regional branding occurring in the Czech republic, other countries of the European Union and the EU as a whole. On the basis of the information, the strategies of individual brand programs in the Czech Republic are evaluated and possibilities for improvement are presented. The basic methods of qualitative research used in the practical part of the thesis are the analysis of secondary data and field research. Using identified facts, own regional product is designed to meet the required criteria of the selected territory. In the form of a case study that is created as a manual, its communication activities are designed and the most appropriate branding program, including an explanation of the certification process, has been chosen.
Keywords: brand management; brand; regional; certificate; chicory

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 11. 2014
Date of submission: 15. 4. 2015
Date of defense: 9. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51035/podrobnosti

Files for download

    Last update: