Perception of retail marketing communication by consumers in slovak and spanish market

Thesis title: Vnímanie marketingovej komunikácie maloobchodných reťazcov spotrebiteľmi na slovenskom a španielskom trhu
Author: Klačková, Michaela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Bartošová, Veronika
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Práca sa zaoberá marketingovou komunikáciou maloobchodných reťazcov Coop Jednoty Slovensko a Mercadony. Jej cieľom je poskytnúť súhrnný prehľad o komunikačných stratégiách vybraných reťazcov a ich vnámanie slovenskými a španielskymi spotrebiteľmi. Práca obsahuje porovnanie nákupného správania slovenských a španielskych spotrebiteľov, pozitíva a negatíva komunikácie reťazcov z pohľadu zákazníkov. Na základe marketingového výskumu sú v práci uvedené odporúčania na prípadné zlepšenie komunikácie so zákazníkmi.
Keywords: komunikačná stratégia ; Mercadona; Coop Jednota Slovensko; marketingová komunikácia
Thesis title: Vnímání marketingové komunikace maloobchodních řetězců spotřebiteli na slovenském a španělském trhu
Author: Klačková, Michaela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Bartošová, Veronika
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Práce se zabývá marketingovou komunikací maloobchodních řetězců Coop Jednota Slovensko a Mercadona. Jejím cílem je poskytnout souhrnný přehled o komunikačních strategiích vybraných řetězců a jejich vnímání slovenskými a španělskými spotřebiteli. Práce obsahuje porovnání nákupního chování slovenských a španělských spotřebitelů, pozitiva a negativa komunikace řetězců z pohledu zákazníků. Na základě marketingového výzkumu jsou v práci uvedeny doporučení na případné zlepšení komunikace se zákazníky.
Keywords: Mercadona; komunikační strategie; Coop Jednota Slovensko; marketingová komunikace
Thesis title: Perception of retail marketing communication by consumers in slovak and spanish market
Author: Klačková, Michaela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Bartošová, Veronika
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The thesis focuses on the marketing communication of two retail chains, Coop Jednota Slovensko and Mercadona. The aim of the thesis is to give the communication strategies overwiev of the selected retail chains and their perception by slovak and spanish consumers. The thesis contains the comparison of shopping behavior between slovak and spanish customers, positives and negatives of retail communication from customer´s point of view. On the basis of marketing research we made also some suggestions for potentional improvements of communication with customers.
Keywords: communication strategy; Coop Jednota Slovensko; marketing communication; Mercadona

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 9. 2016
Date of submission: 30. 4. 2017
Date of defense: 19. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58696/podrobnosti

Files for download

    Last update: