Perception of the employer brand by IT graduates of IT field in the Moravian-Silesian Region

Thesis title: Vnímání značky zaměstnavatele absolventy IT oborů v Moravskoslezském kraji
Author: Strakošová, Eliška
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Stříteský, Marek
Opponents: Havlásek, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem této práce je implementovat nabyté poznatky o preferencích studentů a absolventů IT oborů v Moravskoslezském kraji na budování Employer Brandu společnosti Shopsys s.r.o. V první části této práce bude představena společnost Shopsys s.r.o. a bude provedena analýza Employer Brandu dané společnosti, ke které pomůže i dotazníkové šetření mezi zaměstnanci společnosti Shopsys s.r.o. ohledně vnímání značky zaměstnavatele. Následně bude proveden výzkum mezi studenty a absolventy IT oborů v Moravskoslezském kraji, kdy bude za cíl zjistit, jaké mají požadavky na svého potenciálního zaměstnavatele. Ve třetí, závěrečné části bude provedeno porovnání předchozích dvou dílčích částí. Výstupem bude návrh na zlepšení budování Employer Brandu společnosti Shopsys s.r.o.
Keywords: Značka zaměstnavatele; Lidské zdroje; Atraktivita zaměstnavatele; Employer Brand
Thesis title: Perception of the employer brand by IT graduates of IT field in the Moravian-Silesian Region
Author: Strakošová, Eliška
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stříteský, Marek
Opponents: Havlásek, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of this work is to implement the acquired knowledge about the preferences of students and graduates of IT field in the Moravian-Silesian Region for the construction of the Shopsys s.r.o. Employer Brand. In the first part of this work Shopsys s.r.o. will be introduce and their Employer Brand will be analysed too. For this needs will help also questionnaire survey among employees of Shopsys s.r.o. regarding the perceptions of the employer's brand. Subsequently will be carry out questionnaire survey among students and graduates of IT field in the Moravian-Silesian Region aiming to find out what the requirements for their potential employer are. In the third, the final part will be compared the previous two parts. The output will be a suggestion to improve the building of companys Employer Brand.
Keywords: Attractiveness of employers; Human Resources; Employer Brand

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Personnel Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 5. 2016
Date of submission: 30. 4. 2017
Date of defense: 24. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57747/podrobnosti

Files for download

    Last update: