Marketing communication and its influence on consumer´s behavior of X and Y generation

Thesis title: Vliv aktivit marketingové komunikace na spotřební chování generace X a Y
Author: Květoňová, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Vacovský, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
Ústředním tématem bakalářské práce je vliv aktivit marketingové komunikace na spotřební chování generace X a Y. V teoretické části jsou nejprve uvedeny a definovány pojmy spojené s marketingem a marketingovou komunikací, která se dále blíže zaměřuje na oblast reklamy. Následně je popsáno spotřební chování a jeho predispozice a nastíněny charakteristické rysy generace X a Y. Cílem praktické části je postihnout směry vnímání aktivit marketingové komunikace u generace X a Y a jejich vliv na spotřební chování obou generací. Rozdíly mezi jednotlivými generacemi jsou zkoumány pomocí sekundárních dat MML-TGI a dotazníkového šetření. Na základě výsledků obou výzkumů jsou popsány rozdíly mezi generacemi a vytvořena doporučení, jak vhodně zacílit marketingovou komunikaci na mladší a starší generaci.
Keywords: spotřební chování; Generace X a Y; reklama; Marketingová komunikace
Thesis title: Marketing communication and its influence on consumer´s behavior of X and Y generation
Author: Květoňová, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Vacovský, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
The main topic of this bachelor thesis is the influence of marketing communication on consumer´s behavior of generation X and Y. Firstly, in theoretical part are listed and defined terms in marketing, marketing communication and advertising. Subsequently, this thesis describes predispositions of consumer´s behavior its characteristics and main characteristics of generation X and Y. The goal of the practical part is to analyse perception trends of marketing communication´s activities of generation X and Y and its influence on consumer´s behavior of both generations. The practical part is based on secondary data MML-TGI and questionnaire survey. According to the results of both surveys main differences between generations are described, also with recommendations about concerning the right way of targeting marketing communication at younger and older generation.
Keywords: consumer´s behavior; advertising; Marketing communication; generation X and Y

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 3. 2016
Date of submission: 15. 5. 2017
Date of defense: 21. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/61144/podrobnosti

Files for download

    Last update: