Consumer behaviour in E-auctions of apartments

Thesis title: Spotřební chování zájemců o elektronické aukce bytů
Author: Gavlasová, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Hlavinka, Radovan
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na spotřební chování účastníků v prostředí elektronických aukcí bytů. Analýza bude provedena na základě četností jednotlivých dat, pomocí kontingenčních tabulek a pomocí klouzavého průměru s periodou 5 let. V teoretické části budou nejprve vymezeny základní pojmy cíleného marketingu, tedy segmentace, targeting a positioning. Dále se bude zaměřovat na aukce a její jednotlivé typy. V závěru teoretické části bude zkoumán současný stav realitního trhu v Praze a celé České republice. V praktické části bude provedena analýza spotřebního chování účastníků elektronických aukcí. Účastníci budou rozděleni do jednotlivých segmentů dle demografických, geografických a behaviorálních kritérií. U vytvořený segmentů bude následně analyzováno jejich chování při nákupu bytu prostřednictvím elektronické aukce.
Keywords: realitní trh ; spotřební chování; segmentace; rezidenční trh; elektronická aukce
Thesis title: Consumer behaviour in E-auctions of apartments
Author: Gavlasová, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Hlavinka, Radovan
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is analysing consumer behaviour while buying an apartment in E-auction. The analysis will be performed using a frequency of data, pivot tables and by moving average within 5 years period. The theoretical part will characterize basic terms of target marketing like segmentation, targeting and positioning. Furthermore, it will focus on auctions and different types of auctions. Then it will examine the current status of the real estate market in Prague and the whole Czech Republic. In the practical part the analysis of consumer behaviour in the E-auctions of apartments will be executed. Consumers will be divided into segments according to their demographic, geographic and behavioural criteria. In those segments will be analysed their behaviour while buying an apartment via E-auction.
Keywords: real estate market; E-auction; residential market; consumer behaviour; segmentation

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 11. 2016
Date of submission: 30. 4. 2017
Date of defense: 6. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59533/podrobnosti

Files for download

    Last update: