Consumer behaviour in E-auctions of apartments
Thesis title: | Spotřební chování zájemců o elektronické aukce bytů |
---|---|
Author: | Gavlasová, Kateřina |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Černá, Jitka |
Opponents: | Hlavinka, Radovan |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Bakalářská práce se zaměřuje na spotřební chování účastníků v prostředí elektronických aukcí bytů. Analýza bude provedena na základě četností jednotlivých dat, pomocí kontingenčních tabulek a pomocí klouzavého průměru s periodou 5 let.
V teoretické části budou nejprve vymezeny základní pojmy cíleného marketingu, tedy segmentace, targeting a positioning. Dále se bude zaměřovat na aukce a její jednotlivé typy. V závěru teoretické části bude zkoumán současný stav realitního trhu v Praze a celé České republice.
V praktické části bude provedena analýza spotřebního chování účastníků elektronických aukcí. Účastníci budou rozděleni do jednotlivých segmentů dle demografických, geografických a behaviorálních kritérií. U vytvořený segmentů bude následně analyzováno jejich chování při nákupu bytu prostřednictvím elektronické aukce. |
Keywords: | realitní trh ; spotřební chování; segmentace; rezidenční trh; elektronická aukce |
Thesis title: | Consumer behaviour in E-auctions of apartments |
---|---|
Author: | Gavlasová, Kateřina |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Černá, Jitka |
Opponents: | Hlavinka, Radovan |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The aim of this thesis is analysing consumer behaviour while buying an apartment in E-auction. The analysis will be performed using a frequency of data, pivot tables and by moving average within 5 years period.
The theoretical part will characterize basic terms of target marketing like segmentation, targeting and positioning. Furthermore, it will focus on auctions and different types of auctions. Then it will examine the current status of the real estate market in Prague and the whole Czech Republic.
In the practical part the analysis of consumer behaviour in the E-auctions of apartments will be executed. Consumers will be divided into segments according to their demographic, geographic and behavioural criteria. In those segments will be analysed their behaviour while buying an apartment via E-auction. |
Keywords: | real estate market; E-auction; residential market; consumer behaviour; segmentation |
Information about study
Study programme: | Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Business Administration |
Department: | Department of Marketing |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 3. 11. 2016 |
---|---|
Date of submission: | 30. 4. 2017 |
Date of defense: | 6. 6. 2017 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/59533/podrobnosti |