Hungary - a brand of the country, destination and its impact on the perception among Czech residents

Thesis title: Maďarsko - značka země, destinace a její vliv na vnímání mezi českými obyvateli
Author: Blahútová, Dominika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Bímová, Kristina
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce bylo zhodnotit současný stav vnímání Maďarska mezi obyvateli České republiky ve vztahu k její značce a prostředkům její komunikace a přinést tak doporučující opatření pro podporu propagace dané země ve vztahu k turismu. Zjištění budou následně poskytnuty vybraným zainteresovaným organizacím. K naplnění stanovených cílů byla provedena analýza primárních a sekundárních dat. Pro získání primárních údajů byl uskutečněn kvantitativní výzkum pomocí dotazníkového šetření a doplňující kvalitativní výzkum ve formě individuálních rozhovorů. Výsledkem bylo zjištění, že čeští obyvatelé vnímají tuto zemi sice pozitivně, ale nejsou k nim dostatečně komunikovány veškeré hodnoty, které podporují atraktivitu turistické destinace. Doporučení se týkají vybudování efektivnějších propagačních kampaní a podpory marketingových komunikačních nástrojů za účelem podpory pozitivního vývoje v oblasti cestovního ruchu.
Keywords: destinační marketing; Maďarsko; marketingový mix destinace; marketingový výzkum; cestovní ruch; marketingová komunikace; značka destinace
Thesis title: Hungary - a brand of the country, destination and its impact on the perception among Czech residents
Author: Blahútová, Dominika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Bímová, Kristina
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of the diploma thesis was to evaluate the current position of perception of the Hungary among residents of the Czech Republic in relation to its brand and its means of communication and bring some recommendations to support the promotion of the country in relation to tourism. The results will be available and provided to the selected interested organizations. To meet the specified objectives, it was necessary to analyze primary and secondary data. To obtain the primary data was made a quantitative research using questionnaires and additional qualitative research in the form of individual interviews. The result was that Czech citizens perceive this country positively, but they don´t perceive all of the communicated values that promote the attractiveness of the tourist destination. Recommendations were related to the construction of more effective promotional campaigns and the promotion of marketing communication tools to support the positive development of tourism.
Keywords: destination marketing mix; Hungary; Tourism; a brand of destination; marketing research; marketing communications; destination marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 9. 2016
Date of submission: 17. 5. 2017
Date of defense: 7. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58811/podrobnosti

Files for download

    Last update: