Employer Branding at SETOS Retail Ltd

Thesis title: Employer branding ve společnosti SETOS Retail spol. s r.o
Author: Musil, Michal
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Marek
Opponents: Havránek, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce shrnuje komplexní pohled na employer branding včetně vytvoření teoretické základy, která je aplikována formou konkrétního projektu employer branding ve společnosti SETOS Retail spol. s r.o. Hlavním cílem práce je navrhnout etapy budování zaměstnavatelské značky směrem k optimalizaci implikující vyšší efektivitu navazujících personálních procesů, dále realizovat tyto etapy a zhodnotit získané efekty. Návrh etap vychází z teoretické základny, situační a zaměstnanecké analýzy. Práce obsahuje tvorbu EVP (Employee Value Proposition) a firemních hodnot, při jejichž definování je využito metody kvalitativního výzkumu se zaměstnanci. Součástí diplomové práce je vytvoření Culture-Book Life-Hacking, prezentace společnosti na platformě COCUMA a definování procesů náboru včetně onboardingu. Závěrem jsou ověřeny výsledné přínosy práce s použitím především metriky retence zaměstnanců.
Keywords: firemní hodnoty ; onboarding; culture-book; EVP; employer branding
Thesis title: Employer Branding at SETOS Retail Ltd
Author: Musil, Michal
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Marek
Opponents: Havránek, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The master´s thesis summarizes complex view on employer branding, including formation of theoretical base, which is then applied in the form of actual employer branding project at SETOS Retail Ltd. The thesis aims to design particular stages in the process of creating employer`s brand creation, which optimize effectiveness of following processes in human resources, after that the process is being created and its benefits are evaluated at the company. The designed stages are based on the theoretical base, situational and employee analysis. The thesis consists of creation of the EVP (Employee Value Proposition), company values and mission that have been defined based on qualitative research with employees. The master´s thesis embodies creation of the Culture-Book Life Hacking, the company profile on the platform COCUMA and definition of the recruitment processes including onboarding of employees. Finally, mainly monitoring employee retention validates the thesis` contribution and benefits.
Keywords: onboarding; company values; culture-book; EVP; employer branding

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Personnel Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 10. 2016
Date of submission: 17. 5. 2017
Date of defense: 13. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60776/podrobnosti

Files for download

    Last update: