Marketing mix of mobile applications

Thesis title: Analýza marketingového mixu mobilních aplikací ???
Author: Hevesiová, Tamara
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá mobilními aplikacemi z hlediska jejích marketingového mixu. Jejím cílem je zhodnocení možností využití marketingových nástrojů mobilních aplikací a poskytnutí tak vydavatelům aplikací podklad pro sestavování marketingového mixu. Teoretická část se věnuje uvedení do problematiky mobilních aplikací a představení taktických nástrojů, které využívají. Navazující praktická část zkoumá a porovnává specifika jednotlivých nástrojů z pohledu preferencí a názorů uživatelů, získaných z dotazníkového šetření, v kombinaci s informacemi o zastoupení konkrétních vlastností aplikací v app storech Google Play a Apple App Store, získaných z webových stránek těchto app storů. Praktická část taky porovnává spolupráci vývojářů s app story Google Play, Apple App Store a Windows Store při distribuci aplikací pomocí dostupných informací o podmínkách a pravidlech spolupráce z web stránek těchto app storů. Práce je ještě doplněna o informace z televizního pořadu Applikace o efektivitě této formy propagace aplikací. Závěr práce obsahuje zhodnocení jednotlivých marketingových nástrojů mobilních aplikací a doporučení pro vydavatele aplikací.
Keywords: App story; Mobilní aplikace; Mobilní marketing; Business modely; Marketingový mix; Digitální marketing
Thesis title: Marketing mix of mobile applications
Author: Hevesiová, Tamara
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis is focused on mobile applications and their marketing mix. Its goal is to evaluate the possibilities in the use of marketing tools of mobile applications and therefore provide a base to developers for creating a marketing mix of their applications. The theoretical part introduces mobile applications and their tactical tools. The following practical part studies and compares the specifics of the concrete marketing tools from the point of view of users, their opinions and preferences gained from data collected in questionnaire. In addition, it analyses information about the occurrence of specific features of apps in Google Play and Apple App Store gathered from a large number of apps from web pages of these app stores. The practical part also compares the cooperation of app developers with app stores Google Play, Apple App Store and Windows Store in distribution of apps thanks to available information about the conditions of cooperation from their web sites. The thesis is enriched by the information from the TV-program Applikace about the effectiveness of such kind of app propagation. The conclusion of this thesis includes the evaluation of marketing tools of mobile applications and a recommendation for app developers.
Keywords: Mobile marketing; App stores; Marketing mix; Business models; Digital marketing; Mobile applications

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 6. 2016
Date of submission: 12. 5. 2017
Date of defense: 6. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58028/podrobnosti

Files for download

    Last update: