Effective Employer Branding in the context of HR system changes in companies

Thesis title: Efektivní Employer Branding v kontextu změn HR systému organizace
Author: Moidlová, Gabriela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Stříteský, Marek
Opponents: Palíšková, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá aplikací efektivního Employer Brandingu ve společnostech a změnami probíhajícími v HR. Hlavním cílem je identifikovat a formulovat postupy a základní principy budování značky zaměstnavatele založené na analýze případových studií dvou společností z IT sektoru. Na základě těchto výstupů jsou následně definovány role a kompetence HR v jednotlivých oblastech procesu budování zaměstnavatelské značky. Práce je zasazena do kontextu aktuální situace na trhu práce, dále jsou v teoretické části vysvětleny pojmy a shrnuty základní informace o firmách. V praktické části jsou vytvořeny případové studie, z jejichž výstupu jsou následně zodpovězeny výzkumné otázky.
Keywords: Employer Branding; firemní kultura a hodnoty; Candidate Experience; Employee Experience
Thesis title: Effective Employer Branding in the context of HR system changes in companies
Author: Moidlová, Gabriela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stříteský, Marek
Opponents: Palíšková, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the application of effective Employer Branding in companies and changes of HR. The main objective is to identify and phrase main methods and principles of building an Employer Brand based on the analysis of study cases of two IT companies. Consequently, based on these outputs, the roles and competencies of HR in each sphere of the Employer Brand building process are defined. The whole thesis is connected with the context of current situation in the labour market. The terms are explained further in the theoretical part as well as the basic information about the companies. In the practical part the study cases are built up and the answers to the questions of research are formed subsequently according to the output.
Keywords: Employer Branding; Candidate Experience; Employee Experience; company culture and values

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Personnel Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 10. 2015
Date of submission: 11. 12. 2016
Date of defense: 14. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54753/podrobnosti

Files for download

    Last update: