Planning of communication campaigns with respect to current media trends

Thesis title: Plánování komunikační kampaně s ohledem na současné mediální trendy
Author: Švalbová, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Matějka, Karel
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zjistit, jakou perspektivu má tradiční formát televize v plánování komunikačních kampaní velkých zadavatelů reklamy na českém trhu. Prostředkem k dosažení vytčeného cíle je analýza aktuálního mediálního mixu postavena na případové studii komunikačních kampaní společnosti Vodafone v letech 2013-2016, ve které je využito kvalitativního výzkumu ve formě expertních rozhovorů se zástupci zadavatele reklamy, komunikační a mediální agentury. Závěrem je, že tradiční formát televize má perspektivu na českém trhu, neboť jeho formát dosud není zastupitelný s ohledem na zásah cílové skupiny.
Keywords: Mediální mix; Televize; Reklama; Marketingová komunikace; Komunikační plánování
Thesis title: Planning of communication campaigns with respect to current media trends
Author: Švalbová, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Matějka, Karel
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to find out the future of tradition TV format in marketing mix of big advertisers in the Czech market. Future of TV format in marketing mix has been evaluated based on case study of Vodafone marketing mix between years 2013-2016 and qualitative research based on interviews with representatives of Vodafone company (advertiser), communication and media agencies. Key finding is that TV format has a perspective in the Czech market as it has been proved that its effect on target is not substitutable.
Keywords: Marketing communication; Media mix; Television; Advertising; Communication planning

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 5. 2016
Date of submission: 28. 4. 2017
Date of defense: 6. 9. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57731/podrobnosti

Files for download

    Last update: