The influence of social networks on marketing strategies of the company Coca Cola within FMCG category

Thesis title: Vliv sociálních sítí na marketingové strategie společnosti Coca Cola v kategorii FMCG
Author: Nguyen Minh, Tuan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce má za cíl zhodnotit možnosti využívání sociálních sítí firmami, konkrétně pak na příkladu společnosti Coca Coly v souvislosti s pravidelnými přísuny nových technologií, jež usnadňují jak komunikaci marketérů s cílovými skupinami, tak komunikaci mezi uživateli samotnými. V teoretické části se práce zaměří na aktuální trendy v sociálních sítích v globálním měřítku, dále jsou analyzovány nejznámější sociální sítě světa, jejich trendy i inovační prvky. Praktická část se soustředí na společnost Coca Cola, kde je uvedena případová studie vybrané úspěšné marketingové kampaně v rámci sociálních sítí. Kampaň je dále zkoumána prostřednictvím dotazníkového šetření, jenž analyzuje kromě chování uživatelů a firem na sociálních sítí především její vliv na povědomí spotřebitele v rámci těchto sítí.
Keywords: analýza; Twitter; reklama; Youtube; sociální sítě; Snapchat; Linkedin; Instagram; sociální marketing; Facebook
Thesis title: The influence of social networks on marketing strategies of the company Coca Cola within FMCG category
Author: Nguyen Minh, Tuan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis analyses the possible utilizations of social networks by the companies in connection with periodic supply of new technology that faciliates communication between marketters and the target groups as well as communication between the users alone. The theoretical section summarizes actual trends of social networks world-wide. The thesis also focuses on the trends and innovational elements of the world's most popular networks. The practical part concentrates on the company Coca Cola where the case study of the selected successful marketing campaign is stated within social networks. The campaign is further explored through applied research that analyses besides social network activities of commpanies and users mainly its influence on consumer awareness within the networks.
Keywords: Social networks; Linkedin; Snapchat; Youtube; Instagram; Facebook; research; Social marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 9. 2016
Date of submission: 28. 4. 2017
Date of defense: 12. 9. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58850/podrobnosti

Files for download

    Last update: