Communication strategy for miTeam platform with focus on the Czech sport market

Thesis title: Communication strategy for miTeam platform with focus on the Czech sport market
Author: Vogl, Marek
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Hájková, Petra
Thesis language: English
Abstract:
The thesis aims to provide the communication strategy for online platform miTeam on the Czech market. The platform enables sport teams to customize and personalize adidas team wear for their teams. The theoretical part of the thesis introduces various ways to perform a situational analysis, which helps to map external and internal environments and which has not been conducted for the platform before. Afterwards, the theoretical part reveals key concepts of the marketing mix, provides tools of the communication mix and introduces all the necessary steps to create a complex communication strategy. The practical part contains a situational analysis, which is based on theoretical findings, an output of two surveys and a secondary research of available data. The analysis is the base for the overall communication strategy of miTeam, which the thesis elaborates on in the second half of the practical part.
Keywords: adidas; situational analysis; communication strategy; miTeam
Thesis title: Komunikační strategie pro platformu miTeam pro český sportovní trh
Author: Vogl, Marek
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Hájková, Petra
Thesis language: English
Abstract:
Cílem práce je vytvoření komunikační strategii pro online platformu miTeam pro český trh. Platforma umožňuje sportovním týmům přizpůsobit týmové sportovní oblečení podle jejich představ. Teoretická část představuje různé možnosti pro situační analýzu, která je nápomocna při mapování externího a interního prostředí a která nebyla nikdy předtím pro platformu provedena. Následně práce uvádí klíčové koncepty marketingového mixu, nabízí výčet nástrojů pro exekuci komunikačního mixu a v neposlední řadě popisuje konkrétní kroky pro vytvoření komplexní komunikační strategie. Praktická část poté obsahuje provedenou situační analýzu čerpající z teoretických poznatků, z informací získaných ze dvou výzkumů a ze sekundárního sběru dat. Analýza vytváří základ pro celkovou komunikační strategii, která se nachází v druhé polovině praktické části.
Keywords: miTeam; adidas; situační analýza; komunikační strategie

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 9. 2016
Date of submission: 1. 1. 2017
Date of defense: 7. 9. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58932/podrobnosti

Files for download

    Last update: