Ethical sourcing strategies: how can a mid-size company implement and benefit from ethical sourcing?

Thesis title: Ethical sourcing strategies: how can a mid-size company implement and benefit from ethical sourcing?
Author: Urbancik, Juraj
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tyll, Ladislav
Opponents: Sieber, Patrik
Thesis language: English
Abstract:
This thesis develops a conceptual framework of ethical sourcing strategies for mid-sized apparel brands. It does so by analyzing the social and environmental impact of the global apparel industry and by applying the best global practices to the business environment of mid-sized companies. For the main research method was selected a qualitative study based on expert interviews with senior managers of Czech mid-size apparel brands, as well as an expert interview with a senior manager of a global sourcing agency. The thesis describes sourcing strategies of mid-size apparel brands, their ethical dimensions and compares them with sourcing strategies of global apparel companies. Based on relevant literature sources combined with the interview findings, the thesis designs a framework describing six internal and external factors that mid-size apparel brands can implement in order to source ethically.
Keywords: Conceptual framework development; SME; Apparel industry; Sustainability; Ethical sourcing
Thesis title: Etické výrobní strategie v oděvním průmyslu: Jak může střední oděvní podnik implementovat a benefitovat z etické výroby
Author: Urbancik, Juraj
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Tyll, Ladislav
Opponents: Sieber, Patrik
Thesis language: English
Abstract:
Tato práce vypracovává systém etické výroby středních oděvních podniků. Analyzuje sociální a environmentální dopad globálního oděvního průmyslu a aplikuje "best practices" do prostředí středně velkých firem. Jako hlavní výzkumná metoda byl zvolen kvalitativní výzkum založený na hloubkových rozhovorech s manažery středně velkých oděvních firem v České republice. Práce vychází také z interview se senior manažerem globální výrobní agentury. Práce popisuje výrobní strategie středních oděvních podniků, hodnotí jejich etický přesah a porovnává je s výrobou globálních oděvních značek. Na základě literatury a nálezů z výzkumu práce vyvíjí schéma etické výroby, zahrnující šest faktorů, které mohou střední oděvní podniky implementovat, aby benefitovali z etické výroby.
Keywords: Udržitelnost; Etická výroba; Framework development; Malé a střední podniky; Oděvní průmysl

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 5. 2017
Date of submission: 15. 8. 2017
Date of defense: 8. 9. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62198/podrobnosti

Files for download

    Last update: