Online marketing communication of non-profit organizations with focus on cancer awareness

Thesis title: Online marketing communication of non-profit organizations with focus on cancer awareness
Author: Sklenářová, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Čápová, Lenka
Thesis language: English
Abstract:
The main goal of this thesis is to analyze online marketing communication of non-profit organizations focused on cancer in the Czech Republic. Based on the results, provide recommendations how NGOs can leverage online marketing channels within their communication strategy. The thesis gives an overview of online activities of Czech non-profits focused on cancer. The theoretical part of the thesis concentrates on the classification of NGOs, different concepts of marketing in the non-profit segment and its development, specifics of online marketing strategy for non-profits, role and various types of digital media that NGOs can leverage within their marketing communication. The practical part provides analysis of online marketing communication of selected NGOs focused on cancer. Data were collected from personal interviews with selected non-profit organizations and desk research with the help of various analytical tools.
Keywords: Non-profit organization; Online marketing communication; Cancer
Thesis title: Online marketingová komunikace neziskových organizací zaměřených na rakovinu
Author: Sklenářová, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Čápová, Lenka
Thesis language: English
Abstract:
Hlavním cílem této práce je analýza online marketingové komunikace neziskových organizací zaměřených na rakovinu v České republice. Na základě výsledků analýzy práce poskytuje doporučení, jak mohou neziskové organizace využívat online marketingové kanály v rámci své komunikační strategie. Práce poskytuje přehled on-line aktivit českých neziskových organizací zaměřených na rakovinu. Teoretická část práce se zaměřuje na klasifikaci neziskových organizací, různé koncepty marketingu v neziskovém segmentu a jeho vývoj, specifika online marketingové strategie pro neziskové organizace, roli a různé typy digitálních médií, které mohou neziskové organizace využít v rámci své marketingové komunikace. Praktická část poskytuje analýzu online marketingové komunikace vybraných neziskových organizací zaměřených na rakovinu. Data byla shromážděna z osobních rozhovorů s vybranými neziskovými organizacemi a výzkumem s pomocí různých analytických nástrojů.
Keywords: Neziskové organizace; Online marketingová komunikace; Rakovina

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 9. 2016
Date of submission: 31. 7. 2017
Date of defense: 7. 9. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60020/podrobnosti

Files for download

    Last update: