Collaborations with influencers on YouTube

Thesis title: Collaborations with influencers on YouTube
Author: Tao Ngoc, Thuy
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Hurychová, Andrea
Thesis language: English
Abstract:
The goal of this thesis is an assessment of YouTuber collaborations - which verticals on YouTube perform the best for brand collaborations and what key strategies to employ to successfully carry out a YouTuber collaboration. The phenomenon of influencers is being introduced as well as the role of social media, including the YouTube itself, to understand how the technological advancements are related to the popularity of YouTubers. To fulfil the goals of the thesis, the research is constituted of the content analysis of the most subscribed YouTuber channels in the Czech Republic. To further verify and support the findings from the content analysis, a quantitative questionnaire for YouTuber fans was carried out together with qualitative interviews of both YouTubers and experts from agencies.
Keywords: YouTubers; YouTube; Influencer marketing; Social media
Thesis title: Collaborations with influencers on YouTube
Author: Tao Ngoc, Thuy
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Hurychová, Andrea
Thesis language: English
Abstract:
Cílem práce bylo zhodnocení spolupráce s YouTubery - zjistit, které vertikály na YouTube performují nejlépe co se týče spoluprací se značkami a které strategie implementovat k úspěšnému završení spolupráce s YouTubery. Fenomén YouTuberů je představen stejně jako role sociálních médií, včetně YouTube, aby čtenář lépe pochopil, jak technologický pokrok souvisí s popularitou YouTuberů.K naplnění cílů práce byla zvolena obsahová analýza nejodebíranějších YouTube kanálů v České Republice. Dále proběhly rozhovory s YouTubery a experty z agentur a byly rozeslány dotazníky fanouškům YouTuberů k ověření výsledků z obsahové analýzy.
Keywords: Influencer marketing; YouTubers; YouTube; Sociální média

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 11. 2016
Date of submission: 31. 7. 2017
Date of defense: 8. 9. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59529/podrobnosti

Files for download

    Last update: