The role of influencers in the marketing communication of selected brands

Thesis title: Role influencerů v marketingové komunikaci vybraných značek
Author: Opletalová, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématikou influencerů jakožto silného novodobého marketingového nástroje, který díky své efektivnosti a autenticitě získává v posledních letech na oblibě u společností nejrůznějších zaměření. Cílem práce je vyhodnotit, jakým způsobem komunikace influencerů na sociálních sítích ovlivňuje osoby ve věku 19-27 let. K tomuto zjištění bylo využito kvalitativního výzkumu ve dvou podobách – obsahové analýzy komunikace vybraných značek prostřednictvím influencerů a individuálních rozhovorů s expertními respondenty. Dále byl realizován kvantitativní výzkum prostřednictvím metody sběru dat CAWI.
Keywords: CAWI; individuální rozhovor; word of mouth; influencer marketing; obsahová analýza
Thesis title: The role of influencers in the marketing communication of selected brands
Author: Opletalová, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The main topic of this master thesis is influencer marketing as a strong tool of modern marketing which is getting more and more popular with companies of different orientation, mainly because of it efficiency and authenticity. The aim of the thesis is to analyse what effect the communication of influencers has on people of age 19-27. For this analysis, three researches were carried out. The qualitative researches included a content analysis and individual interviews with expert respondents. The quantitative research was carried out through questionnaire survey using CAWI method.
Keywords: content analysis; depth interview; word of mouth; influencer marketing; CAWI

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 2. 2017
Date of submission: 24. 8. 2017
Date of defense: 13. 9. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/61785/podrobnosti

Files for download

    Last update: