Comparison of marketing strategy of small business on the Czech and Slovak market

Thesis title: Komparace marketingové strategie malého podniku na českém a slovenském trhu
Author: Lipenská, Šárka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Matějková, Linda
Thesis language: Česky
Abstract:
Lékárenský trh v České a Slovenské republice prochází v posledních letech změnami, které mají pro firmy různé následky. Proto aby si firmy byly schopné lékárny udržet jako své obchodní partnery, je nutné, aby přizpůsobily své marketingové strategie. Cílem diplomové práce je provést analýzu a navrhnout zlepšení marketingové strategie v České a Slovenské republice na základě výzkumu trendů trhu. K dosažení cíle jsou použity metody komparace, analýzy dostupných dat a marketingového výzkumu. Přínos této práce lze vidět v samotné komparaci české a slovenské firmy a také v navrhnuté marketingové strategii, která odpovídá požadavkům trhů, protože vychází z výsledků dotazníkového šetření v České a Slovenské republice.
Keywords: Lékárenský trh; Marketingová strategie; Trendy
Thesis title: Comparison of marketing strategy of small business on the Czech and Slovak market
Author: Lipenská, Šárka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Matějková, Linda
Thesis language: Česky
Abstract:
Czech and Slovak pharmacy market is going through various changes that influence companies in many ways. It is inevitable for them to adapt their marketing strategies in order to maintain their relationships with business partners. The aim of this diploma thesis is to provide analysis and suggest improvements of marketing strategies in Czech and Slovak Republic. Methods of comparation, analysis of data and marketing research are used to achieve the objective of the diploma thesis. The contribution of this diploma thesis lays in the comparison of Czech and Slovak companies and in the suggested marketing strategy based on actual results of questionnaire which meets the need of Czech and Slovak market.
Keywords: marketing strategy; pharmacy market; trends

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 5. 2016
Date of submission: 27. 11. 2017
Date of defense: 22. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57709/podrobnosti

Files for download

    Last update: