THE IMPORTANCE OF THE CULTURAL INSTITUTES IN THE PROCES OF BUILDING OF A GOOD COUNTRY REPUTATION IN CASE OF A SMALL COUNTRY

Thesis title: VÝZNAM KULTURNÍCH INSTITUTŮ V PROCESU PÉČE O DOBRÉ JMÉNO V PŘÍPADĚ MALÉHO STÁTU
Author: Dohnalová, Miroslava
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Peterková, Jana
Opponents: Kohoutová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce analyzuje současný stav významného aktéra v oblasti prezentace České republiky v zahraničí, kterým je kulturní institut Česká centra. Práce si klade za cíl následně předložit modely možného budoucího směřování tohoto kulturního institutu s ohledem na vývoj a skutečnosti, které jsou pro fungování kulturního institutu v současné době příznačné. První část práce se zaměřuje na disciplíny, jako jsou veřejná a kulturní diplomacie a nation branding, které je možné s cílem prezentace země v zahraničí využít. Druhá kapitola se věnuje vymezení obecného modelu kulturního institutu, zatímco následující kapitola předkládá současný stav kulturního institutu Česká centra. V závěru práce jsou následně předloženy tři modely, kterými by se Česká centra v budoucnosti mohla nechat inspirovat ve svém dalším směřování.
Keywords: Česká centra; kulturní institut; veřejná diplomacie; kulturní diplomacie; Česká republika
Thesis title: THE IMPORTANCE OF THE CULTURAL INSTITUTES IN THE PROCES OF BUILDING OF A GOOD COUNTRY REPUTATION IN CASE OF A SMALL COUNTRY
Author: Dohnalová, Miroslava
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Peterková, Jana
Opponents: Kohoutová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis analyzes the current situation of the important player, called Czech centres, in the area of the prezentation of the Czech Republic abroad. The aim of the thesis is to introduce the models of possible future orientation of this cultural institute with regard to the developments and facts that are currently characteristic for the functioning of the cultural institute. The first part of the thesis is focused on the disciplines that can be used to present the country abroad, i.e. public diplomacy, cultural diplomacy and nation branding. The second chapter deals with defining the general model of the cultural institute, while the next chapter is focused on the presentation of the current state of the Czech Centers. At the end of the thesis, three models are presented in order to inspire the Czech Centers in their future direction of functioning.
Keywords: cultural institute; cultural diplomacy; Czech centres; public diplomacy; Czech Republic

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International and Diplomatic Studies

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 2. 2017
Date of submission: 3. 12. 2017
Date of defense: 10. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60762/podrobnosti

Files for download

    Last update: