VÝZNAM KULTURNÍCH INSTITUTŮ V PROCESU PÉČE O DOBRÉ JMÉNO V PŘÍPADĚ MALÉHO STÁTU

Název práce: VÝZNAM KULTURNÍCH INSTITUTŮ V PROCESU PÉČE O DOBRÉ JMÉNO V PŘÍPADĚ MALÉHO STÁTU
Autor(ka) práce: Dohnalová, Miroslava
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Peterková, Jana
Oponenti práce: Kohoutová, Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce analyzuje současný stav významného aktéra v oblasti prezentace České republiky v zahraničí, kterým je kulturní institut Česká centra. Práce si klade za cíl následně předložit modely možného budoucího směřování tohoto kulturního institutu s ohledem na vývoj a skutečnosti, které jsou pro fungování kulturního institutu v současné době příznačné. První část práce se zaměřuje na disciplíny, jako jsou veřejná a kulturní diplomacie a nation branding, které je možné s cílem prezentace země v zahraničí využít. Druhá kapitola se věnuje vymezení obecného modelu kulturního institutu, zatímco následující kapitola předkládá současný stav kulturního institutu Česká centra. V závěru práce jsou následně předloženy tři modely, kterými by se Česká centra v budoucnosti mohla nechat inspirovat ve svém dalším směřování.
Klíčová slova: Česká centra; kulturní institut; veřejná diplomacie; kulturní diplomacie; Česká republika
Název práce: THE IMPORTANCE OF THE CULTURAL INSTITUTES IN THE PROCES OF BUILDING OF A GOOD COUNTRY REPUTATION IN CASE OF A SMALL COUNTRY
Autor(ka) práce: Dohnalová, Miroslava
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Peterková, Jana
Oponenti práce: Kohoutová, Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The diploma thesis analyzes the current situation of the important player, called Czech centres, in the area of the prezentation of the Czech Republic abroad. The aim of the thesis is to introduce the models of possible future orientation of this cultural institute with regard to the developments and facts that are currently characteristic for the functioning of the cultural institute. The first part of the thesis is focused on the disciplines that can be used to present the country abroad, i.e. public diplomacy, cultural diplomacy and nation branding. The second chapter deals with defining the general model of the cultural institute, while the next chapter is focused on the presentation of the current state of the Czech Centers. At the end of the thesis, three models are presented in order to inspire the Czech Centers in their future direction of functioning.
Klíčová slova: cultural institute; cultural diplomacy; Czech centres; public diplomacy; Czech Republic

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodních studií a diplomacie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 15. 2. 2017
Datum podání práce: 3. 12. 2017
Datum obhajoby: 10. 1. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/60762/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: