Strategy of corporate social responsibility as competitive advantage

Thesis title: Strategie společenské odpovědnosti jako konkurenční výhoda
Author: Diatilová, Sára
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zadražilová, Dana
Opponents: Zadražil, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je věnována tématu společenské odpovědnosti firem (CSR) a její implementaci do každodenních firemních procesů a firemní kultury. V teoretické části autorka nejprve představuje koncept společenské odpovědnosti a udržitelnosti, rozebírá odlišné postoje významných světových ekonomů k dané tématice a popisuje jednotlivé fáze vývoje korporací a jejich motivy k přijetí CSR. Závěrečná kapitola teoretické části je věnována měření výsledků strategie CSR a jejich komunikaci prostřednictvím CSR reportingu. Praktická část je věnována strategii udržitelnosti a CSR automobilové společnosti ŠKODA AUTO. Autorka nejprve mapuje historický vývoj společnosti až po současnost, v další části kriticky analyzuje současnou politiku v oblasti CSR. Výstupem praktické části je návrh změn ve stávající strategii, vycházející z teoretické části práce a také z terénního dotazníkového šetření autorky, jehož cílem bylo ověření předem stanovených hypotéz o komunikační strategii společnosti.
Keywords: společenská odpovědnost firem; CSR; udržitelnost; ŠKODA AUTO; automobilový průmysl
Thesis title: Strategy of corporate social responsibility as competitive advantage
Author: Diatilová, Sára
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zadražilová, Dana
Opponents: Zadražil, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Thesis is dedicated to corporate social responsibility (CSR) and its implementation to core business activities and corporate culture. Under the theoretical part, concept of CSR and sustainability is defined, followed by presentation of different attitudes of world leading economists and description of path to corporate responsibility companies have to undertake. The last chapter of the theoretical part deals with CSR performance measuring and communication based on reporting. Practical part of the thesis identifies CSR and sustainability strategy of automotive company ŠKODA AUTO, starting with the introduction of company’s history. Next chapter is dedicated to the critical analysis of its CSR and sustainability strategy. The output of the practical part is a proposal of changes to current strategy based on theoretical part of the thesis and field research by means of on-line survey designed to verify predefined hypothesis on ŠKODA AUTO communication strategy.
Keywords: sustainability; CSR ; corporate social responsibility; ŠKODA AUTO; automotive industry

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 1. 2017
Date of submission: 7. 12. 2017
Date of defense: 9. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60408/podrobnosti

Files for download

    Last update: