Marketing plan of guest house

Thesis title: Marketingový plán penzionu
Author: Šedivec, Vojtěch
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Indrová, Jarmila
Opponents: Kvítková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá marketingovým plánem penzionu U Zlatého jelena v Žinkovech na jižním Plzeňsku. Hlavním cílem práce je sestavit marketingový plán penzion se všemi jeho nezbytnými částmi. Dílčí cíl práce je analyzovat penzion a jeho prostředí. Práce je rozdělena do 4 částí. První část je teoretická a přibližuje některé důležité pojmy cestovního ruchu. Na ní navazuje další teoretická část, která popisuje marketingový plán s jeho jednotlivými částmi. Ve třetí části je analyzován penzion a jeho prostředí. Tato část je zpracována zejména na základě dat poskytnutých stránkou Booking.com. Poslední část se zabývá konkrétním návrhem marketingového plánu vypracovaným na základě předchozích kapitol. Při vypracování marketingového plánu je bráno v potaz zejména jeho reálné uplatnění v praxi. V rámci marketingové propagace je kladen důraz na online marketing a podporu prodeje.
Keywords: marketingový plán; penzion; cestovní ruch
Thesis title: Marketing plan of guest house
Author: Šedivec, Vojtěch
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Indrová, Jarmila
Opponents: Kvítková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with the marketing plan of the guest house U Zlatého jelena in Žinkovy in the southern Pilsen region. The main aim of the thesis is to create a feasible marketing plan with all its necessary parts. The partial aim of the thesis is to analyze the pension and its environment. Thesis is divided into 4 parts. The first part is theoretical and approaches some important terms of tourism. The next part which is also theoretical describes the marketing plan with its individual parts. The third part analyzes the guest house and its surroundings. This section is mainly based on the data provided by Booking.com. The last part deals with a concrete proposal of a marketing plan based on the previous chapters. Marketing plan is made with consideration of its practical use. In terms of marketing promotion, emphasis is placed on online marketing and sales promotion.
Keywords: marketing plan; guest house; tourism

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 11. 2016
Date of submission: 8. 12. 2017
Date of defense: 22. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59602/podrobnosti

Files for download

    Last update: