Marketing analysis of a chosen business of Tourism

Thesis title: Marketingová analýza vybraného podniku cestovného ruchu
Author: Gergelyová, Nina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Jenčková, Jiřina
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto diplomová práca je zameraná na analýzu súčasnej marketingovej politiky a stratégie vybraného stravovacieho podniku. Obsah je rozdelený na teoretickú a praktickú časť. V prvej teoretickej časti práca definuje cestovný ruch, jeho služby a špecifiká stravovacích služieb. Zaoberá sa strategickým marketingom v gastronomických zariadeniach a malých podnikoch. Druhá časť využíva teoretické východiská a analyzuje vybrané, konkrétne bistro. Metodika pozostáva zo situačnej analýzy, analýzy marketingového mixu, a marketingového výskumu. Cieľom je zhodnotiť súčasnú marketingovú stratégiu a pre jej zefektívnenie navrhnúť strategické kroky a ciele pre nasledujúci rok 2018. Závery z tejto diplomovej práce môžu byť majiteľmi bistra využité pre podporu ich podnikania a strategických zámerov do budúcna.
Keywords: Strategický marketing; Stravovacie služby; Situačná analýza; Cestovný ruch; Marketingový mix
Thesis title: Marketingová analýza vybraného podniku cestovného ruchu
Author: Gergelyová, Nina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Jenčková, Jiřina
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato diplomová práce je zaměřena na analýzu současné marketingové politiky a strategie vybraného stravovacího podniku. Obsah je rozdělen na teoretickou a praktickou část. V první teoretické části práce definuje cestovní ruch, jeho služby a specifika stravovacích služeb. Zabývá se strategickým marketingem v gastronomických zařízeních a malých podnicích. Druhá část využívá teoretická východiska a analyzuje vybrané, konkrétní bistro. Metodika sestává ze situační analýzy, analýzy marketingového mixu, a marketingového výzkumu. Cílem je zhodnotit současnou marketingovou strategii a pro její zefektivnění navrhnout strategické kroky a cíle pro následující rok 2018. Závěry z této diplomové práce mohou být majiteli bistra využity pro podporu jejich podnikání a strategických záměrů do budoucna.
Keywords: Strategický marketing; Stravovací služby; Cestovní ruch; Situační analýza; Marketingový mix
Thesis title: Marketing analysis of a chosen business of Tourism
Author: Gergelyová, Nina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Jenčková, Jiřina
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This diploma thesis is focused on analysis of present marketing policy and strategy of a chosen gastro business. The thesis content is divided into two parts. The first, theoretic part, defines tourism, its different services, and specifically its gastro services. It also describes strategy marketing and its main parts, which are used in small gastro businesses. The second part analyses the chosen bistro business by using the theory. The methodology consists of a Situation analysis, Marketing mix analysis and an author’s own Marketing research. The aim is to evaluate present marketing situation of the business and suggest more effective strategic steps and marketing goals for next year of 2018. The conclusions in this thesis can be used by owners as a support for their business and a help with its strategic goals for the future.
Keywords: Gastro services; Tourism; Situation Analysis; Marketing mix; Strategic marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 3. 2017
Date of submission: 8. 12. 2017
Date of defense: 17. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/61579/podrobnosti

Files for download

    Last update: