BUSINESS PLAN: Online reservation platform and its secondary marketing utilisation

Thesis title: PODNIKATELSKÝ PLÁN: rezervační online platforma s návrhy marketingového využití
Author: Demuthová, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na podnikatelskou příležitost zpracování online platformy a mobilní aplikace pro kadeřnictví, později s možností expanze i do dalších wellness oborů. Cílem práce je analýza této podnikatelské příležitosti prostřednictvím vytvořeného podnikatelského plánu, který má za cíl ověřit potenciál navrženého produktu. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí; první část se zabývá teorií podnikatelského plánu a jeho doporučenými náležitostmi, druhá část pak reflektuje tyto teoretické poznatky do praxe prostřednictvím vypracovaného podnikatelského plánu pro nově vzniklou online platformu. Teoretickou a praktickou část doplňuje 2. kapitola představující podnikatelský záměr, možnosti dalšího marketingového využití navrhovaného produktu a zároveň shrnuje provedený výzkum.
Keywords: podnikatelská příležitost; wellness; online platforma; mobilní aplikace; podnikatelský plán
Thesis title: BUSINESS PLAN: Online reservation platform and its secondary marketing utilisation
Author: Demuthová, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
This Master’s thesis focuses on a business opportunity of an online platform and mobile app for hairdressers with possible future expansion to other wellness services. The purpose of this thesis is an analysis of this business opportunity by creating a business plan, which will verify the potential of proposed product. The thesis consists of two parts; the first part includes the theory of a business plan and its requirements, the second part applies those theoretical findings into use by creating a business plan for a new online platform. Theoretical and practical parts are connected by 2nd chapter which is an intro into described business opportunity. It also explores its possibilities of secondary marketing utilization and gives a summary about executed research.
Keywords: wellness; online platform; business plan; business opportunity; mobile app

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Podnikání a právo
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 3. 2017
Date of submission: 8. 12. 2017
Date of defense: 17. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/61503/podrobnosti

Files for download

    Last update: