Position of travel agency INVIA.CZ, a.s. in the tourism market

Thesis title: Postavení cestovní agentury INVIA.CZ, a.s. na trhu cestovního ruchu
Author: Vybíralová, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Petrů, Zdenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem diplomové práce je na základě analýzy zhodnotit postavení společnosti Invia.cz, a.s. na trhu cestovního ruchu. Dílčím cílem je pomocí dotazníkového šetření vyhodnotit vnímání společnosti spotřebiteli a zjistit možné perspektivy budoucího vývoje. V práci je charakterizován online trh cestovního ruchu a technologie na něj působící, zejména vývoj a postavení internetu a mobilních zařízení. Dále jsou charakterizovány online cestovní kanceláře (OTA), jejich obchodní modely a postavení na trhu. V části zaměřené na cestovní agenturu Invia.cz je vymezena její marketingová strategie, analýza odvětví a v neposlední řadě sestavena SWOT analýza, na jejímž základě je vymezeno její postavení na trhu.
Keywords: cestovní ruch; Internet; Invia.cz; online cestovní kancelář; OTA; e-turismus
Thesis title: Position of travel agency INVIA.CZ, a.s. in the tourism market
Author: Vybíralová, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Petrů, Zdenka
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of the diploma thesis is to evaluate the position of Invia.cz, a. s. in the tourism market based on the analysis. On the basis of the questionnaire survey there is evaluated the consumer perceptions of the company and potential perspective of the future development. In the thesis there is characterized online travel market and the information communication technologies, especially the development and position of the Internet and mobile devices. Furthermore, online travel agencies (OTAs), their business models and market position are characterized as well. The section focused on the travel agency Invia.cz defines its marketing strategy, sector analysis and, last but not least, the SWOT analysis, which has been drawn up to define its position on the market.
Keywords: tourism; e-tourism; online travel agency; OTA; Internet; Invia.cz

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 2. 2017
Date of submission: 8. 12. 2017
Date of defense: 17. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60948/podrobnosti

Files for download

    Last update: