Phenomenological Analysis of the Influencer-Follower Relationship

Thesis title: Fenomenologická analýza vztahu k mediálním influencerům
Author: Gajdučeňa, Bogdan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sigmund, Tomáš
Opponents: Horný, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce zkoumá povahu vztahu mezi odběratelem a influencerem. Fenomenologicky se analyzují rozhovory s odběrateli a takto získané poznatky o jejich smýšlení se srovnávají se smýšlením mytologickým. Cílem práce je porovnat dva druhy smýšlení a propojit tak znalosti napříč obory marketingu a psychologie náboženství. Přínosem pro obor by pak byla větší základna znalostí pro kreativní i teoretické insighty.Nejprve se uvede oblast influencer marketingu, způsob analýzy a nakonec mytologická část. Poté následuje analýza jednotlivých rozhovorů, shrnutí a závěr.
Keywords: Kvalitativní výzkum; Psychologie; Mytologie; Influencer marketing
Thesis title: Phenomenological Analysis of the Influencer-Follower Relationship
Author: Gajdučeňa, Bogdan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sigmund, Tomáš
Opponents: Horný, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
This paper examines the nature of the relationship between a follower and the influencer he follows. Phenomenological analysis of interviews generates data about their mindset. That is then compared to a mythological mindset. The goal of this paper is to establish a relationship between two areas of knowledge: influencer marketing and psychology of religion. The result would be a bigger body of knowledge for creative and theoretical insights.Influencer marketing is introduced first, then the research method, then the mythological part. Individual interview analysies follow, and after a meta-analysis comes the conclusion.
Keywords: Qualitative Research; Psychology; Mythology; Influencer Marketing

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Multimedia

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 6. 2017
Date of submission: 13. 12. 2017
Date of defense: 2. 2. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62547/podrobnosti

Files for download

    Last update: