Proposal of the content marketing strategy of Svět cukrářů e-shop

Thesis title: Návrh strategie obsahového marketingu e-shopu Svět cukrářů
Author: Melichar, Luboš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Kubíček, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je zhodnotit dosavadní aktivity obsahového marketingu internetového obchodu Svět cukrářů, jednoho z předních prodejců cukrářských potřeb v České republice a analyzovat využití jednotlivých nástrojů obsahového marketingu. V práci je zhodnocena celková návštěvnost webových stránek a také dílčí návštěvnost plynoucí z jednotlivých nástrojů obsahového marketingu. Dále jsou provedeny analýza klíčových slov a konkurenční analýza, které jsou zaměřeny na nalezení nejhledanějších a nejdiskutovanějších témat, která lze využít pro tvorbu nového obsahu. Na základě analýz a výsledků jsou následně navržena doporučení pro zefektivnění využívání nástrojů obsahového marketingu.
Keywords: Blog; Obsahový marketing; Facebook; Youtube; Ebook
Thesis title: Proposal of the content marketing strategy of Svět cukrářů e-shop
Author: Melichar, Luboš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Kubíček, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
The main objective of the thesis is to evaluate the existing content marketing activities of the Svět cukrářů e-shop, one of the major retailers with the confectionery equipment in the Czech Republic and to analyze the use of content marketing tools. The work evaluates the total number of the website visits as well as the partial attendance resulting from individual content marketing tools, as well as analysis of key words and competitive analysis, which are focused on finding the most wanted and discussed topics that can be used to create new content. Based on the analysis and findings, recommendations for streamlining of the content marketing tools usage will be suggested.
Keywords: Content marketing; Blog; Facebook; Youtube; Ebook

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 3. 2016
Date of submission: 13. 12. 2017
Date of defense: 30. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57124/podrobnosti

Files for download

    Last update: