Business environment of Canada

Thesis title: Podnikatelské prostředí Kanady
Author: Svobodová, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Müllerová, Františka
Opponents: Karpová, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavní cíl diplomové práce je zhodnocení podnikatelského prostředí Kanady. Dílčím cílem je určení výhod, resp. nevýhod kanadského trhu pro české subjekty, identifikace možností vstupu na tamní trh, určení perspektivních odvětví a překážek trhu. Dále práce analyzuje specifika kanadského trhu, především v otázkách kulturních rozdílů. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola obsahuje teoretickou část práce, kde je definováno podnikatelské prostředí, jsou zde představeny hlavní žebříčky konkurenceschopnosti a vysvětlena PESTLE analýza. Druhá kapitola aplikuje poznatky z první kapitoly na Kanadu. Třetí kapitola je věnována otázkám vstupu českého subjektu na kanadský trh. Poslední, čtvrtá kapitola je ryze praktickou částí práce, obsahuje rozhovory ověřující teoretické informace v praxi.
Keywords: podnikatelské prostředí; Kanada; konkurenceschopnost; PESTLE analýza; kulturní specifika
Thesis title: Business environment of Canada
Author: Svobodová, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Müllerová, Františka
Opponents: Karpová, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
The main aim of this master thesis is to evaluate the business environment of Canada. Another goal of the thesis is to determine the advantages and disadvantages of the Canadian market for Czech companies, to specify the possibilities of entering the market, to identify the perspective sectors that could be used by Czech entrepreneurs or to specify the barriers of the market. To top of that, the thesis contains the identification of cultural specifics of Canadian market. The thesis is divided into four chapters. In the first chapter, there are introduced several definitions of business environment as well as theoretical information about indexes of world organisations and PESTLE analysis. The second chapter applies the findings from the first chapter to Canada. The third chapter focuses on the entry of the Czech entity into the Canadian market. The last fourth chapter is practical and it includes interviews verifying the theoretical information in practise.
Keywords: Canada; business environment; competitiveness; PESTLE analysis; cultural specifics

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 5. 2017
Date of submission: 22. 4. 2018
Date of defense: 28. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62280/podrobnosti

Files for download

    Last update: