International business negotiation - the influence of sales techniques and other factors on its result

Thesis title: Mezinárodní obchodní vyjednávání - vliv prodejních technik a dalších faktorů na jeho výsledek
Author: Pešinová, Eliška
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Zamykalová, Miroslava
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je analýza současného stavu a úrovně českých obchodníků působících v mezinárodním prostředí, posouzení znalosti a schopnosti používat prodejní metody a vyjednávací taktiky v praxi. Zabývá se také vlivem taktik, strategií, kultury a dalších faktorů na výsledek jednání. Praktická část, která vychází z teoretických poznatků, se zaměřuje na zkoumání historického vývoje a aktuální situace mezi českými obchodníky. Na základě zjištění získaných z provedeného výzkumu jsou podány návrhy na zefektivnění používání těchto metod a taktik v praxi a na možné zlepšení celkové úrovně českých obchodníků působících na mezinárodním trhu.
Keywords: mezinárodní vyjednávání; prodejní strategie; čeští obchodníci; vyjednávací taktiky
Thesis title: International business negotiation - the influence of sales techniques and other factors on its result
Author: Pešinová, Eliška
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Zamykalová, Miroslava
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this diploma thesis is analysis of current situation and standards of Czech businessmen and businesswomen working in inernational environment, evaluation of their knowledge and ability to use sales techniques and negotiating tactics in practice. It focuses on how these methods, culture and other factors influence overall result of negotiation. Practical part, which is based on theoretical knowledge, describes research of historical development and current situation among Czech merchandisers. Based on the findings gained from the research, various suggestions for both increasing efficacy of usage of these methods as well as for improving the level of these Czech merchandisers working in international environment, are introduced.
Keywords: international business negotiation; sales techniques; negotiation tactics; Czech merchandisers

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 9. 2017
Date of submission: 27. 4. 2018
Date of defense: 28. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62979/podrobnosti

Files for download

    Last update: