Marketing strategy analysis of Toulava tourist area

Thesis title: Analýza marketingové strategie turistické oblasti Toulava
Author: Koblihová, Michaela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Hradský, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií turistické oblasti Toulava. Toulava je region, který se rozkládá na území jižních a středních Čech. Cílem bakalářské práce je analýza stávající marketingové strategie turistické oblasti Toulava, zhodnotit její efektivitu a pomocí dotazníkového šetření navrhnout doporučení a opatření, které by zlepšily situaci o jejím povědomí vůbec. Teoretická část se zabývá obecně cestovním ruchem, marketingem služeb a podrobněji představuje projekt Toulava. Praktická část se už konkrétně věnuje současné marketingové strategii regionu Toulava, kde jsou zmíněny její aktivity a vize do budoucna. Součástí praktické části je i SWOT analýza, a především dotazníkové šetření, na jehož základě jsou v závěrečné části práce vypracovány návrhy a doporučení na vylepšení současné strategie.
Keywords: strategie; turistika; marketing; region Toulava
Thesis title: Marketing strategy analysis of Toulava tourist area
Author: Koblihová, Michaela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Hradský, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the marketing strategy of Toulava tourist region. Toulava is a region situated in the territory of southern and central Bohemia. The aim of this bachelor thesis is to analyze region’s current marketing strategy and evaluate its effectiveness based on questionnarie and other methods of research. Moreover, there are suggested recommendations that would improve overall region’s current awareness across the public. The theoretical part is devoted to tourism, marketing of services in general and more detailed introduction of Toulava project. The practical part focuses on the region’s current marketing strategy including both present activities as well as potential visions for the future. Moreover, practival section will also include SWOT analysis and survey. Thus, providing a basis for the proposals and improvement sugestions for potential adjustment of region’s current strategy.
Keywords: region Toulava; tourism; marketing; strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 9. 2017
Date of submission: 27. 4. 2018
Date of defense: 29. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63095/podrobnosti

Files for download

    Last update: