Business plan for a microbrewery

Thesis title: Podnikatelský plán na založení minipivovaru
Author: Vrána, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zadražilová, Dana
Opponents: Zadražil, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá vypracováním podnikatelského plánu na založení minipivovaru. V práci porovnávám dvě zvažované varianty. První variantou je pořízení dříve funkčního pivovaru, nemovitosti, v Plzeňském kraji. Druhou variantou je zřízení minipivovaru v již existujících prostorách v Praze. Práce představuje trh s minipivovary v ČR, zkoumá velikost tohoto trhu a zkoumá také povědomí a názor veřejnosti na tento segment. Teoretická část ještě obsahuje popis základních surovin vhodných k výrobě piva. Praktická část se zabývá marketingovou strategií, portfoliem produktů, vyhodnocením výzkumu. Součástí je i finanční plán na sedm let u obou variant a SWOT analýzy. Výsledkem práce je zvolení nejvhodnější varianty k realizaci.
Keywords: marketingová strategie; Podnikatelský plán; finanční plánování; SWOT analýza; výzkum; minipivovar
Thesis title: Business plan for a microbrewery
Author: Vrána, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zadražilová, Dana
Opponents: Zadražil, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
The Bachelor thesis deals with the elaboration of a business plan for foundation a mini-brewery. I compare two considered options in this thesis. The first option is the purchase of a former brewery, real estate, in the Pilsen region. The second option is the establishment of a mini-brewery in the existing building in Prague. The thesis presents the market of mini-breweries in the Czech Republic, examines the size of this market and also examines the public's awareness and opinion on this segment. The theoretical part also contains a description of basic raw materials suitable for beer production. Practical part deals with marketing strategy, product portfolio, evaluation of research. It also includes a seven-year financial plan for both variants and a SWOT analysis. The result of the thesis is the choice of the most suitable option for implementation.
Keywords: Business plan; marketing strategy; SWOT; research; microbrewery; financial plan

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Manažer obchodu
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 9. 2017
Date of submission: 27. 4. 2018
Date of defense: 6. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62896/podrobnosti

Files for download

    Last update: