Corporate Identity and Design of a New Brand of Paper Products

Thesis title: Firemní identita a design nové značky papírenských produktů
Author: Bendová, Alexandra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chabirova, Majja
Opponents: Dědic, Filip
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem této bakalářské práce je tvorba firemní identity pro úspěšné uvedení nového produktu na trh. Práce má sloužit jako snadno použitelný komplexní nástroj, který pomůže budovat konzistentní branding pro začínající firmy. V teoretické části je objasněno, co firemní identita je a proč by úspěšná firma měla budování firemní identity věnovat náležitou pozornost. Obsahem teoretické části je také vysvětlení základních pojmů, souvisejících s firemní identitou, např. firemní komunikace, kultura, design, logo, barevná paleta a další.Praktická část převádí teoretické poznatky na kontrétní příklad a tím je navržení jednotné firemní identity pro zcela novou značku Listonoš, pod kterou by měla v budoucnu probíhat prodejní distribuce originálních narozeninových přání. Cílem bakalářské práce je vytvořit funkční identitu, která značku úspěšně uvede na český trh a pomůže jí se na něm zakotvit.
Keywords: firemní identita; firemní image; značka
Thesis title: Corporate Identity and Design of a New Brand of Paper Products
Author: Bendová, Alexandra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chabirova, Majja
Opponents: Dědic, Filip
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor’s thesis deals with the topic of forming of corporate identity for successful introduction of the new product to market. The thesis will play the role of a complex tool that can help creating consistent branding of a new company. In the theoretical part, you can find what corporte identity is and why it is important for successful company. Moreover, there are definitions of essential terms connected to corporate identity such as corporate communication, culture, design, logo, color palette, etc.The empirical part shows a specific example described in the theoretical part of the thesis. There you can find model of corporate identity for a new brand “Listonoš” whose main concern is to sell birthday cards. The aim of the thesis is to create working model of a corporate identity that will help the brand to come and prevail on the stock successfully.
Keywords: corporate image; corporate identity; brand

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Multimedia

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 2. 2018
Date of submission: 2. 5. 2018
Date of defense: 14. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64802/podrobnosti

Files for download

    Last update: