Marketing research on the social service Vnučka do domu

Thesis title: Marketingový výzkum sociální služby Vnučka do domu
Author: Jiříček, Dalibor
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Hladká, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovým výzkumem sociální služby „Vnučka do domu“. Hlavním cílem je zjistit zájem o danou službu mezi osamocenými seniory 60+ v Praze a navrhnout konkrétní doporučení pro případnou realizaci. Vedlejší cíle jsou ověřit u dané skupiny seniorů motivaci službu zlepšovat, pojmenovat faktory, které podmiňují zájem o službu, potvrdit, že osamělost seniorů je aktuálním problémem a identifikovat vybrané charakteristiky spotřebního chování. Vedlejším cílem je také mezi cílovou skupinou studentů z Prahy identifikovat vnímání samoty seniorů a důvody kladných či záporných postojů ve vztahu k ochotě platit danou službu svým prarodičům. K naplnění cílů bylo využito tří dílčích výzkumů – dotazníkového šetření se 137 respondenty, data miningu z agenturních dat MML-TGI s databází 15 000 respondentů a Focus group s 24 respondenty. V závěru jsou na základě faktů z výzkumu shrnuta veškerá zjištění a stanovena doporučení, která potvrzují potenciál dané služby pro případné uvedení na trh.
Keywords: marketingový výzkum; sociální služba; osamělost; senioři; studenti
Thesis title: Marketing research on the social service Vnučka do domu
Author: Jiříček, Dalibor
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Hladká, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's dissertation deals with marketing research on the social service „Vnučka do domu“. The main goal is to verify the demand of the service between elderly people aged 60+ living lonely in Prague and offer concrete recommendations for further implementation of the service mentioned. Secondary goals are to verify the motivation to improve the service, confirm that loneliness of elderly people is an actual problem and identify concrete characteristicts of consumer behaviour. All among the target group of elderly people mentioned. Another secondary goal is to verify whether the target group of students liviving in Prague is aware of loneliness of elderly people and what are the attitudes towards the payment of the service for grandparents. In order to achieve the goals, three researches were conducted. First one is questionnaire survey of a total of 137 respondents, second one is data mining based on the agency data from MML-TIG with a database of 15 000 respondents and third one is Focus group serearch conducted with 24 respondents. The conclusions from this bachelor's dissertation sum up all the facts and recommendations which confirm the potential of the service in case of possible launching in the market.
Keywords: loneliness; elderly people; students; marketing research; social service

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 6. 2017
Date of submission: 3. 5. 2018
Date of defense: 23. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62575/podrobnosti

Files for download

    Last update: