Selected aspects of creating an online shop: Legislation, EET, E-acquiring, SEM

Thesis title: Vybrané aspekty založení internetového obchodu: Legislativa, EET, E-acquiring, SEM
Author: Usova, Polina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Hejda, Jan
Opponents: Syrovátka, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Aktuálnost zvoleného tématu souvisí s rozvojem digitální ekonomiky a s globální síťovou infrastrukturou e-commerce. Cílem práce je provedení analýzy právního řádu ČR upravující e-commerci. Legislativa vymezuje vhodné formy podnikání pro fyzické i právnické osoby, registrační i informační povinnosti a příslušné kontrolní orgány. Uvádím změny právních norem v EET. Založení e-shopu zahrnuje volbu marketplace a jeho technické řešení. Organizace plateb v e-shopu je definována online platebními metodami a mezinárodními platebními systémy. Více platebních metod je zohledněno výběrem specifického modulu pro evidenci tržeb. Internet acquiring (akceptace platebních karet) s konkrétními příklady interchange (tarifů). Doporučení na základě analýzy moderních nástrojů Search Engine Marketing (SEM) jsou navrženy k plánování marketingové strategie pro dlouhodobý rozvoj elektronického obchodu. SWOT analýza připravuje podnikatele k práci v internetovém prostředí České republiky a na mezinárodním trhu.
Keywords: legislativa v e-commerci; Search Engine Marketing; internetový obchod
Thesis title: Selected aspects of creating an online shop: Legislation, EET, E-acquiring, SEM
Author: Usova, Polina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Hejda, Jan
Opponents: Syrovátka, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
The up-to-date theme is related to the development of the digital economy and the global e-commerce network infrastructure. The aim of the thesis is to analyze the legal order of the Czech Republic regulating e-commerce. Legislation defines appropriate forms of business for both, natural and legal persons, registration and information obligations and relevant control authorities. Changes in the EET legal standards are mentioned. The establishment of an e-shop includes the choice of marketplace and its technical solutions. Organization of payments in e-shop is defined by online payment methods and international payment systems. More payment methods are taken into account by selecting a specific sales revenue module. Internet acquiring (acceptance of credit cards) with specific examples of interchange (tariffs). Recommendations based on the modern tools of the Search Engine Marketing (SEM) analysis are designed to plan a marketing strategy for the long-term development of e-commerce. The SWOT analysis prepares entrepreneurs to work in the Internet environment of the Czech Republic and on the international market.
Keywords: e-commerce legislation; Search Engine Marketing; online shop

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Social Sciences

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 5. 2016
Date of submission: 7. 5. 2018
Date of defense: 29. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57678/podrobnosti

Files for download

    Last update: