Creating an Innovative business model of a travel agency focused on the needs of Chinese clientele

Thesis title: Tvorba inovativního podnikatelského modelu cestovní kanceláře specificky orientovaného na čínskou klientelu
Author: Lin, Bei Zhen
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Špaček, Miroslav
Opponents: Mareš, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem této diplomové práce je navrhnout inovativní podnikatelský model cestovní kanceláře zaměřené na potřeby čínské klientely v ČR. V teoretické části byla definována metodika této práce, představena problematika cestovního ruchu, popsány podnikatelské modely a inovativní přístupy aj. Praktická část diplomové práce byla zaměřena na východiska tvorby podnikatelského modelu. Stěžejní částí výzkumu bylo provedení vlastního dotazníkového šetření. Dále bylo provedeno makroekonomické i mikroekonomické šetření. Na základě těchto šetření byl pak navržen podnikatelský model, který byl dále doplněn o marketingové aspekty. Poslední část práce je zaměřena na identifikaci hodnototvorného potenciálu, popis procesního řízení, vyhodnocení rizika, a nakonec validace tohoto podnikatelského modelu.
Keywords: Čínští turisté; Inovace; Podnikatelský model; Podnikání
Thesis title: Creating an Innovative business model of a travel agency focused on the needs of Chinese clientele
Author: Lin, Bei Zhen
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Špaček, Miroslav
Opponents: Mareš, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to propose an innovative business model of a travel agency focused on the needs of Chinese clientele in the Czech Republic. In the theoretical part, the methodology of this work was defined, the issue of tourism was introduced, business models and innovative approaches were described etc. The practical part of the diploma thesis was focused on the starting points of the business model creation. The main part of the research was a questionnaire survey. In addition, macroeconomic and microeconomic surveys were carried out. Based on these surveys, a business model was designed, which was further developed also with marketing aspects. The last part of the thesis is focused on identification of value-creation potential, description of process management, risk assessment and ultimately validation of this business model.
Keywords: Business model; Innovation; Chinese tourists; Business

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 7. 2015
Date of submission: 16. 5. 2018
Date of defense: 13. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50882/podrobnosti

Files for download

    Last update: